• 9
  • 10
2011-08-25, 21:00
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aprilbarnet1991
Allt har börjat lägga sig nu.. Gråtit en massa, druckit pucko och kollat på Vänner, pratade med honom igår för att prata ut om det, reda upp ett och annat antar jag.

Och nu har jag läst igenom allt ni skrivit, och ja. Jag är negativ på nästan allt jag svarat er, har himla svårt att ta in grejer, svårt att tänka positivt.
Men nu när det känns lite bättre, när jag inte haft en så jobbig natt så låter allt lite bättre faktiskt.

Och jag är jättetacksam för att ni skrivit massa till mig, menar det verkligen.
Tack.
Känns som att de kanske finns chans att jag klarar det med. När så många andra har gjort det liksom.

Sen ni som är allmänt dumma i huvudet är en annan femma Är himla glad att jag skiter i vad folk jag inte känner säger när det är elakt eller något som jag faktiskt skulle ta illa upp för om de kom från någon jag brydde mig om. Men puss på er med

Hm. Är du månne mer uppåt nu för att han o du börjat lappa ihop saker igen?
Citera
2011-08-25, 21:37
Medlem
Aprilbarnet1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Hm. Är du månne mer uppåt nu för att han o du börjat lappa ihop saker igen?

Jag vet inte.. Kommer inte förlåta honom. Men känns bättre när man pratat igenom, fått veta varför han sa så, osv.
Inte för samtalet gick så bra men..
Men de känns bättre när saker lägger sig, när man inte är förbannad och nyss hört det ju.
Citera
2011-08-25, 23:38
Medlem
Citat:
Jag vet inte.. Kommer inte förlåta honom. Men känns bättre när man pratat igenom, fått veta varför han sa så, osv.
Inte för samtalet gick så bra men..
Men de känns bättre när saker lägger sig, när man inte är förbannad och nyss hört det ju.

Jo klart det känns bättre när man pratar ut. Han kanske bara var arg på dig av nån anledning, kanske hade du sagt något dumt. Som det låter i ditt första inlägg, var han bara som en bästa vän? Eller var ni tillsammans? Om ni inte är/var tillsammans så ser jag inte varför du ska ta illa upp över det han säger. Finns säkert nån annan du kan prata med som kan börja förstå dig bättre. Sen tycker jag inte du blåögt ska bli bästa vän med han direkt om han sen sårar dig genom att säga samma saker. Om han nu inte vill ha kontakt med dig, eller vill ta avstånd så låt han göra det, älskar han dig på samma sätt så kommer han tillbaka och det kommer vara han som ringer dig. Även om det känns skit så ignorera honom ett tag..

För att återgå till ditt övriga liv så hoppas jag du hittar nåt att sysselsätta dig med, och kan du inte sova så finns det receptfria lugnande tabletter man kan ta för att dämpa oro/ångest. Finns även te som fixar det där. Hoppas det går bra för dig nu. Sov gott sen.
Citera
2011-08-25, 23:43
Medlem
Aprilbarnet1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imogene
Jo klart det känns bättre när man pratar ut. Han kanske bara var arg på dig av nån anledning, kanske hade du sagt något dumt. Som det låter i ditt första inlägg, var han bara som en bästa vän? Eller var ni tillsammans? Om ni inte är/var tillsammans så ser jag inte varför du ska ta illa upp över det han säger. Finns säkert nån annan du kan prata med som kan börja förstå dig bättre. Sen tycker jag inte du blåögt ska bli bästa vän med han direkt om han sen sårar dig genom att säga samma saker. Om han nu inte vill ha kontakt med dig, eller vill ta avstånd så låt han göra det, älskar han dig på samma sätt så kommer han tillbaka och det kommer vara han som ringer dig. Även om det känns skit så ignorera honom ett tag..

För att återgå till ditt övriga liv så hoppas jag du hittar nåt att sysselsätta dig med, och kan du inte sova så finns det receptfria lugnande tabletter man kan ta för att dämpa oro/ångest. Finns även te som fixar det där. Hoppas det går bra för dig nu. Sov gott sen.

Jo han sa "Du gjorde fel och jag blev arg, inget mer med det." Så ja, som vanligt var de jag som gjorde något fel.. Visst, vi bråkade. Men fortfarande inte okej att säga en sån sak enligt mig, men enligt han är det okej sålänge man är arg.

Nej, vi är inte tillsammans. Vilket vissa trott. Men kära, men vi bor långt ifrån varandra vilket försvårar saker + att åldern mellan oss inte hjälper precis.

Får kanske ta att kolla upp något sånt, ligger ofta och bara snurra på mig.
Tack.
Citera
2011-08-26, 19:01
Medlem
x3mnrj4u2cs avatar
Om jag hade vart du hade jag gått ut. Ring nån kompis (nån avlägsen om det behövs) och dra ut och festa. Om du inte känner för att ringa, drick lite innan. Inte som en alkis, men det är lugnt nån gång ibland. Unna dig en massa goda drinkar på krogen, ta på dig nåt riktigt snyggt, och släpp på kontrollen lite. Dansa och prata med främlingar. Vem vet, kanske du träffar nån snygging Ibland behöver man lite fylla för att släppa de negativa tankarna och komma ihåg att man kan ha roligt.

För ett lite djupare råd annars: pröva mindfullness. Låter flummigt, men det funkar om man ger det en chans och prövar några gånger
Vet hur du känner dig, lovar. Im there with you, LOTS.
Citera
2011-08-30, 01:53
Medlem
Citat:

Prova själv att må så dåligt och du kan gärna få ta över det som hänt mig, (inte det med killen.. Saker innan det.) och så vill jag se hur bra du skulle lyssna..

Citat:
Ursprungligen postat av Walkonclouds
om det nu är så att du skiter i killen och det inte är han som ger dig dödslängtan kanske det vore på sin plats att berätta den riktiga anledningen istället

Läs, gör om, gör rätt. Och för den delen är det ju rätt lustigt, när ditt liv är så fruktansvärt tragiskt, att du söker dig till fb för att få det mest logiska svar du kan få: Gå till en riktig psykolog som förstår dig, inte några flashback-hobby-psykisar som ger dig tips om hur du tar död på dig själv snabbast.
Citera
2011-08-30, 11:40
Medlem
Aprilbarnet1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walkonclouds
Läs, gör om, gör rätt. Och för den delen är det ju rätt lustigt, när ditt liv är så fruktansvärt tragiskt, att du söker dig till fb för att få det mest logiska svar du kan få: Gå till en riktig psykolog som förstår dig, inte några flashback-hobby-psykisar som ger dig tips om hur du tar död på dig själv snabbast.

Jag har en psykolog och allt det.
Men han finns inte till mitt i natten när man tappar kontrollen, eller hur?
Därför vände jag mig hit, och ja, inte smartaste stället precis men bättre än inte alls.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in