Min Acer aspire 5552g har börjat strula (känner inte igen usb-uttagen, samt vägrar vakna om jag stänger ner skärmen). Så jag känner att det är dax att formatera den.
Problemet är att datorn inte levererades med en windows 7 skiva. Samt att jag i min okunnighet avinstrallerade deras recovery program (eRecovery tror jag det hette).
Så min fråga lyder, kan jag formatera vanligt och köra in min pirat-windows 7, som kan kör på min stationära? Eller kommer datorn tolka detta helt galet?
Tacksam för råd.
trött som jag är missade jag "stora tråden om att formatera". beklagar detta
Ja det kan du, jag hade min Acer laptop i ca 1 år innan windows började strula osv, laddade ned Windows 7 ultimate och formaterade som vanligt från skiva. Funkar perfekt
Ja det kan du, jag hade min Acer laptop i ca 1 år innan windows började strula osv, laddade ned Windows 7 ultimate och formaterade som vanligt från skiva. Funkar perfekt
Alright, låter safe. Kommer med update om fyra timmar då.. alltid lika mysigt att formatera!
Är dock lite osäker angående din Acer modell, själv har jag Aspire 5930G och den klarar sig fint iaf.
Alright. Märkte nu när jag körde igång setupen att det finns tre partitioner. varav två stycken är "reserved". där troligtvis mitt nuvarande OS ligger på en utav dem.
Gick inte att formatera dessa heller. Hur löste du det?
Alright. Märkte nu när jag körde igång setupen att det finns tre partitioner. varav två stycken är "reserved". där troligtvis mitt nuvarande OS ligger på en utav dem.
Gick inte att formatera dessa heller. Hur löste du det?
Klickade du på "Fler alternativ" eller något liknande? Det ska då komma upp olika enheter "C:, D:, osv" och sedan stå Format, New eller Delete.
Klickade du på "Fler alternativ" eller något liknande? Det ska då komma upp olika enheter "C:, D:, osv" och sedan stå Format, New eller Delete.
Vad som menas med reserved är jag dock osäker på.
Jag är också van vid att det ska finnas en "Fler alternativ" knapp. Men den fanns inte när jag körde igång skivan genom "Den här datorn", då den vägrar att boota skivan, även ifall jag har satt dvd/usb på högsta prio i bios.
Jag är också van vid att det ska finnas en "Fler alternativ" knapp. Men den fanns inte när jag körde igång skivan genom "Den här datorn", då den vägrar att boota skivan, även ifall jag har satt dvd/usb på högsta prio i bios.
Hmm, det är väl Acer (C: ) som du ska formatera om till windows antar jag? Har du testat och formatera den? Står nämligen inte reserved brevid
Förresten, jag hoppas du lagt alla dina värdefulla saker på en extern hårddisk så inte allting bara försvinner?
Jo, true. Men känns som att mitt nuvarande OS är instrallerat på dendär reseverade partitionen. Kanske knasar hela systemet.
Eftersom att mina USB portar inte fungerar så kan jag inte göra det. Men mina absolut viktigaste dokument har jag safe på stationära, så det är lugnt. :I
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!