2011-08-24, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsieur Arshloch
Ca 200 meter från hans bostad, utanför Ronnebygatan 14 står en röd passat, vilken jag passerat 2 gånger under de senaste 3 timmarna. I bakluckan på den här bilen ligger något som är otäckt likt en kropp inlindad in filt eller filtar. "Byltet" ligger på sidan med vad jag bedömer som huvudändan åt höger.
Tyvärr verkar också längden på det som ligger unden filten stämma överens med den försvunne, dvs ca 160 cm..innan jag ringer polisen helt i onödan, kan någon annan FB:are i närheten ta er förbi och bara vidimera det jag sett?

Har varit på platsen och bedömmer att det är en golfbag som ligger under filten, hörde att polisen va på väg så vi kanske får svaret så småningom!

Ändå bra att folk är uppmärksamma och anmäler allt som verkar misstänksamt!!
Citera
2011-08-24, 23:20
Medlem
Cherrykills avatar
Känns väl lite långsökt att någon skulle förvara en kropp så synligt i sin bil, eller? Man dumpar väl skiten så snabbt som möjligt istället för att låta den ligga och ruttna och riskera att upptäckas. Tycker det lika gärna ser ut att kunna vara en gitarr typ. Men bra att ringa, som sagt!
Citera
2011-08-24, 23:28
Avslutad
Visst kan det vara både en gitarr och en golfbag. Jag hoppas verkligen att det är något oskyldigt som ligger under filtarna, och inte den försvunne, men better safe than sorry!

//A
Citera
2011-08-24, 23:31
Medlem
någon som vet nått mera???
Citera
2011-08-24, 23:35
Medlem
grillads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polis8911
någon som vet nått mera???

Snackade med en vän som bor precis brevid där bilen stod, och såg när polisen kom. Och som jag fattade de, kom bil ägaren ut och öppnade för dem. Sen ska de ha skakat hand och polisen lämnat platsen.
Citera
2011-08-24, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowHighG
Målet är avklarat sedan länge och hagelbössan sitter fortfarande inne.. hans förnamn är tyr. Har väldigt svårt att tro att han är inblandad, finns verkligen inget som tyder på det

Heter han TYR? Antar att hans föräldrar älskar gamla Gudar och annat vilket kan förklara hans något udda hobby...

MER?
Citera
2011-08-24, 23:37
Medlem
grillads avatar
Pratade med en vän som bor precis bredvid där bilen stod, och som jag uppfattade de, kom bilägaren ut och öppnade bilen och polisen ska ha kollat igenom den. Och antagligen var det inget, eftersom min vän såg att de skakade hand och sedan ska polisen ha lämnat platsen.
Citera
2011-08-24, 23:38
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsieur Arshloch
Visst kan det vara både en gitarr och en golfbag. Jag hoppas verkligen att det är något oskyldigt som ligger under filtarna, och inte den försvunne, men better safe than sorry!

//A
Bra jobbat iallafall
Citera
2011-08-24, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Finns det någon tråd om den här "Tyr" nazisten?

Eller någon som kan slänga ihop lite info?

Jag undrar vem av dem det är - stackars grabb - hoppas det inte är han som heter Adolf OCKSÅ

Citera
2011-08-24, 23:44
Medlem
bagarn29s avatar
Sökningen i Lyckeby idag berodde troligen på att PI ska vara uppväxt där. Han bodde en bit därifrån (RG) men de gjorde det kanske för att utesluta att han fanns där.

Kan det ha funnits någon annan anledning t.ex självmord?
Citera
2011-08-25, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Sökningen i Lyckeby idag berodde troligen på att PI ska vara uppväxt där. Han bodde en bit därifrån (RG) men de gjorde det kanske för att utesluta att han fanns där.

Kan det ha funnits någon annan anledning t.ex självmord?

måtte han leva pojken!

http://medeasdotter.bloggproffs.se/2011/08/24/laserkvinnan-f…orsvunne-peter/
Citera
2011-08-25, 00:17
Medlem
tjocken332s avatar
Alltid tråkigt att läsa sånt här, hoppas han kommer fram välbehållen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in