2011-08-23, 21:36
Medlem
Hiller29s avatar
Tjena, är 19 år och har nu börjat jobba lite då och då. ( Jobbar via resurs, så jag vet inte min exakta inkomst varje månad. ) Hur som helst så har jag funderat på att testa Icas matkasse, billiga veckan varianten för 549kr/Vecka. Det jag undrar då är om ni tror att det lönar sig att använda den? Man får ju 7 måltider, 4 portioner. Jag bor själv och har då tänkt att spara maten som blir över. Tyckte det verkade som en schysst deal men jag vet inte, jag blir kanske lurad som med all annan reklam

Har ni några synpunkter eller åsikter om detta?

Länk till "produkten" : http://www.ica.se/Handla-pa-natet/ICA-Matkassen/
Citera
2011-08-23, 21:53
Medlem
klinger75s avatar
antar att det bygger på prenumeration så du får mer mat æn vad du behøver då det avser råvaror før 4 pers , det ær nog ett dyrt sætt att handla på . du kommer snitta på 549*4,3 =2360kr + att du sækert komer handla før ytterlgare 200-300kr i veckan ..

kan tænka mig att det ær bra før stressade familjer
Citera
2011-08-23, 22:16
Medlem
Nu vet jag ju inte exakt hur Icas matkasse fungerar men några saker kan ju vara värt att tänka på.

Vad händer om man inte gillar en rätt som ska lagas under veckan?
Man måste ändå ta sig till affären och köpa frukost och annat, då kan man väl lika gärna passa på att köpa allt annat?
Du får inte välja själv vilka råvaror du får hem, i affären kan du alltid välja billiga eller lite mer kvalitativa alternativet. Grönsaker osv. som ser fräschast ut mm.
Du kommer utan tvekan komma billigare undan om du köper det du verkligen vill ha.

Själv skulle jag bara se matkassen som ett alternativ om jag inte hann handla.
Citera
2011-08-23, 23:09
Medlem
Du skriver 7 måkturer, jag läser 5 måltider för 4 personer.
Citera
2011-08-24, 09:42
Medlem
PaulPaljetts avatar
Som redan sagts är det inte värt det rent ekonomiskt om du inte kan lägga tiden du egentligen skulle inhandlat mat på, på att istället jobba och tjäna pengar.

ICA (och andra liknande aktörer) tar ut en avgift för att förmedla denna kasse till dig och där går du back. Sedan som nämnts tappar du ju även på att inte kunna välja själv de billigare alternativen i den mån det går.

Bättre i så fall att skriva en tydlig lista för all mat som skall lagas, planera ihop inköpen och storhandla detta. Det blir alltid billigast i längden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in