2011-08-23, 17:22
Medlem
wotofokos avatar
Tjenare!

La för cirka en månad sen upp en webbplats där jag sedan tryckte in tre stycken adsense-annonser.
Ligger på cirka 50-70 unika besökare om dagen men har inte tjänat ett öre. Hade inte väntat mig att dra in ett par hundralappar om dagen men det hade vart roligt om man hade tjänat i alla fall 5 kronor eller liknande summa(på en månad).

Såg här på flashback att någon tjänade cirka 35$ i månaden utan att underhålla det så mycket, är detta en normal summa eller anses den som hög i sammanhanget?

Också, finns det någon statistik på hur många besökare man bör ha för att tjäna si och så mycket pengar?

Med Vänliga Hälsningar
wotofoko
Citera
2011-08-23, 18:49
Medlem
knullklassons avatar
Med så få besökare kan du inte räkna med annat än något öre här och där. När du är uppe i fyrsiffrigt besöksantal så kan du börja tjäna lite fikapengar.
Citera
2011-08-23, 20:12
Medlem
wotofokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Med så få besökare kan du inte räkna med annat än något öre här och där. När du är uppe i fyrsiffrigt besöksantal så kan du börja tjäna lite fikapengar.

Okej, tack för ditt svar!

Vissa kör med betalt per sidvisning, är det i regel en sämre lösning eftersom så få använder det?
Citera
2011-10-02, 11:19
Medlem
Knatteantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wotofoko
Tjenare!

La för cirka en månad sen upp en webbplats där jag sedan tryckte in tre stycken adsense-annonser.
Ligger på cirka 50-70 unika besökare om dagen men har inte tjänat ett öre. Hade inte väntat mig att dra in ett par hundralappar om dagen men det hade vart roligt om man hade tjänat i alla fall 5 kronor eller liknande summa(på en månad).

Såg här på flashback att någon tjänade cirka 35$ i månaden utan att underhålla det så mycket, är detta en normal summa eller anses den som hög i sammanhanget?

Också, finns det någon statistik på hur många besökare man bör ha för att tjäna si och så mycket pengar?

Med Vänliga Hälsningar
wotofoko

Med 50-70 besökare varje dag så bör du kunna tjäna någon hundring per månad, beroende på vad sajten handlar om.

Testa att omplacera annonserna så människor ser dom.

Nyttig läsning (http://adsense.google.com/support/bin/answer.py?answer=17954)
Citera
2011-10-02, 11:29
Medlem
Du placerar dina annonser dåligt. Jag tjänar cirka 30 öre per besökare i genomsnitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in