2011-08-23, 08:33
Medlem
Sitter Har med en splitterny Asus k53ta men Har dock bara home premium! Och kan darfor bara anvanda ca 3,5 g av Mina 4g ram. Sa hur gor man med denna specifika datorn? Har sjalvfallet ominstallerat datorer forut, men det Har alltid fungerat felfritt. Har redan forsokt anvanda mig av bada en ultimate 64 x Och 32x (86) men utan resultat! Vid uppstart Sa kommer jag bara forbi den rorliga windows loggan, sen kommer en Asus bakgrund, musen blir till ett timglas Och datorn startar om sig. Nagon som vet hur jag skall gora for att fa det att fungera?

Mvh thug
Citera
2011-08-23, 08:38
Medlem
cammos avatar
Home Premium har inget med saken att göra.

Det är om operativet är 64-bitars eller inte.
Citera
2011-08-23, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Home Premium har inget med saken att göra.

Det är om operativet är 64-bitars eller inte.
Jag forstar. Forlat for min okunnighet, men varfor slapper de ivag en data som Har 4g ram med ett operativsystem som inte stodjerdatorn till fullo? Och vet du hur jag kan ga tillvaga for att skaffa ett 64x?
Mvh thug
Senast redigerad av Thugmansion 2011-08-23 kl. 11:42.
Citera
2011-08-23, 21:28
Medlem
/ominstallera datorn pa ett satt som fungerar
Citera
2011-08-24, 17:38
Medlem
kimdah2002s avatar
Installerar du ett 64-bit os med bara 4Gb minne lär du väl få mindre tillgängligt minne än med ett 32bit som "bara" använder 3.5GB så vad är meningen med manövern...
Citera
2011-08-29, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Installerar du ett 64-bit os med bara 4Gb minne lär du väl få mindre tillgängligt minne än med ett 32bit som "bara" använder 3.5GB så vad är meningen med manövern...

Ehm, nu kanner jag mig verkligen retarderad..Men jag har faktiskt redan ett 64x operativsystem. Tog det for givet nar jag sag att jag bara anvade 3,5g..Gar det att fixa sa jag kan anvanda allt eller ar jag helt ute och cyklar?
Citera
2011-08-31, 03:07
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thugmansion
Ehm, nu kanner jag mig verkligen retarderad..Men jag har faktiskt redan ett 64x operativsystem. Tog det for givet nar jag sag att jag bara anvade 3,5g..Gar det att fixa sa jag kan anvanda allt eller ar jag helt ute och cyklar?
Läs detta stycket "Pros and cons" (och kanske mer på sidan, orkade inte kolla upp det mer i detalj)
http://en.wikipedia.org/wiki/64-bit#Pros_and_cons
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in