Är p100 det nya namnet på projektarbete?
Hursomhelst, ta dig inte vatten över huvudet. Om det nu är projektarbetet vi pratar om så ska det väl ta motsvarande 100 timmar effektiv tid, inklusive inläsning, planering, rubbet, och i så fall tror jag tyvärr dina planer är lite att ta i.
Att få åka till Kina kostar lite pengar, och att någon glad sponsor skulle bjuda på det för att du ska kunna göra jämförelser till ett 'hobbyprojekt' känns avlägset i min värld.
Bara inläsning av det nödvändigaste skulle förmodligen ta halva din tillgängliga tid, sedan ska du bygga något i praktiken, testa och tweaka, samt på något vänster lyckas skriva en rapport som ska korrekturläsas osv. Skulle du på något sätt hinna med allt ovanstående på den tid det är tänkt, då har du förmodligen slarvat.
Jag tycker du snarare bör sikta in dig på något lite mindre extravagant och istället göra det noga. En satellit känns mer realistiskt i mina ögon, eller snarare väderballong. Men för all del, presentera dina drömmar för läraren så kanske de kan guida dig vidare till något som åtminstone är relaterat till din ursprungliga idé.
Det med resor blir värre. På min tid var de enda som lämnade stan under projektarbetet folk som av någon anledning hade som projekt att volontärarbeta, och lyckades få resa+boende betalt så de gick plusminusnoll samtidigt som de hjälpte nödställda i världen.