Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Det jag menar är ju att du och jag har ganska mycket gemensamt, i och med vår sexualitet riktad mot det kvinnliga könet, och detta kan vara till fördel för oss båda.
Det har ju bögarna redan fattat då dom umgås med kvinnor i större utsträckning än vad lesbiska umgås med män.
Har vi? Mina vänner gör det inte, men många andra män försöker alltid vinna över mig till heterosexet. Det slutar
för ofta med att mannen ifråga ska tjata hål i huvudet på mig om jag "inte kan tänka mig att pröva, bara en gång?". Eller om jag kanske kan tänka mig en trekant? Jag umgås med alla sorters människor: hetero, homo, bi, man, kvinna, barn, vuxen, pensionär, vemsomhelst. Vill du som heterosexuell man umgås med mig så får du väl visa att du är värd min tid då, jag ställer samma krav på alla jag umgås med och tänker inte ge någon ett frikort på grund av att de har eller inte har en viss läggning.
Får jag ett gott intryck av dig, stämmer kemin mellan oss, känner jag att vi får god kontakt så visst - jag tar emot dig som en av mina vänner. Men varför skulle du söka upp mig och bli min vän på grund av att du vill "hänga med en flata"? Tänk om vi inte har något gemensamt, tänk om vi inte gillar varandra? Min läggning är inte en avgörande faktor för att vi ska ha en bra relation som vänner.
Tjejer umgås med bögar oftare än att män umgås med flator... hm. Jag vet inte vad det påståendet baseras på, men enligt min erfarenhet har tjejer lättare att vara bara vän med killar än vad killar har att vara bara vän med tjejer. Killar är, enligt min erfarenhet, lite mer angelägna om att det ska leda till nästa nivå. Och nästa och nästa.
I porr till exempel så slutar ofta lesbiska scener med att en man kommer in i bilden och sprutar lite och får sitt. Jag vet inte om det är de scenerna som fått killar att tro att en lesbisk relation är ofullständig utan herr niklas.