2011-08-22, 20:33
Medlem
TRADINGs avatar
Vad är det som styr urval APGR? Det står att nationalekonomi grundkurs är på 165 AGPR och så är det nästan varje år. Det kan inte vara sökande som påverkar AGPR urvalet utan någon sorts standard som Lunds universitet bestämt?
Citera
2011-08-22, 21:01
Medlem
pernil90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TRADING
Vad är det som styr urval APGR? Det står att nationalekonomi grundkurs är på 165 AGPR och så är det nästan varje år. Det kan inte vara sökande som påverkar AGPR urvalet utan någon sorts standard som Lunds universitet bestämt?

Antal högskolepoäng står det för, ingen aning dock om det finns någon standard kring det.
Citera
2014-02-16, 22:43
Avslutad
Bumpar denna för en fråga angående APGR.

Har en kandidatexamen (180hp) sedan tidigare (plus ca 120 hp i fristående grundkurser). Ska söka in till en kurs som har 60 hp grundläggande kurser som förkunskapskrav och sedan gör ett urval på 70% APGR, 20% betyg och 10% HP.

Hur räknar jag ut mitt APGR? 300 (180+~120) eller är det 240 (eftersom jag behöver 60 hp grundläggande kurser sen tidigare)?

Lägsta antagningspoängen förra hösten var 160 APGR, vilket jag bör överskrida...eller?
Citera
2014-02-17, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Lägsta antagningspoängen förra hösten var 160 APGR, vilket jag bör överskrida...eller?

Dina APGR kommer att räknas som 165 då det är de högsta man kan ha i den gruppen. Är ni många som har 165 lottas platserna om jag inte missminner mig. Vet inte om man kan påverka gruppen på något vis...
Citera
2014-02-17, 21:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av honorem
Dina APGR kommer att räknas som 165 då det är de högsta man kan ha i den gruppen. Är ni många som har 165 lottas platserna om jag inte missminner mig. Vet inte om man kan påverka gruppen på något vis...

Då vet jag. Tack så mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in