2011-08-22, 19:15
Medlem
Gautamas avatar
Varje gång jag laddar upp ett videoklipp till Youtube där jag lagt på nåt känt ljudspår, så har min video blivit bannad av upphovsrättsliga skäl. Ändå kan man ju hitta i stort sett varenda känd låt på Youtube. Hur har dessa blivit uppladdade och godkända?
Citera
2011-08-22, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Varje gång jag laddar upp ett videoklipp till Youtube där jag lagt på nåt känt ljudspår, så har min video blivit bannad av upphovsrättsliga skäl. Ändå kan man ju hitta i stort sett varenda känd låt på Youtube. Hur har dessa blivit uppladdade och godkända?

Jag har också fått skitmånga videos blockade i youtbe pga att jag lägger ut den för snabbt ett exempel är harry potters nya film, jag fick min konto bannat..

Men musik har aldrig varit ett problem för mig
Citera
2011-08-22, 19:54
Medlem
Jag tror kontrollen på Youtube har blivit hårdare på senaste tiden. De som har lyckats lägga upp upphovsrättsskyddat material på siten har gjort det innan kontrollen blev hårdare. Det är min gissning.
Citera
2011-08-22, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Ändå kan man ju hitta i stort sett varenda känd låt på Youtube. Hur har dessa blivit uppladdade och godkända?
det laddas upp så många låtar och kopior av samma låtar att youtube kanske inte kan hålla koll på allt, så några står på youtube ett tag. jag har sett vissa låtar vara på youtube i flera år efter att de plötsligt blivit borttagna på grund av copyright.

copyright suger.
Citera
2011-08-22, 20:10
Medlem
Mina videos blir aldrig spärrade av YouTube, och jag använder all sorts musik i mina klipp. Varför händer ingenting med mina egentligen? Hur kan det vara så att vissa ständigt får sina videos spärrade? Och i värsta fall blir deras konton avstängda också, konstigt.
Citera
2011-08-22, 20:12
Medlem
sommarlovs avatar
Fånigt, Youtube blev stort genom att låta folk ladda upp vadsomhelst!
Simpson-avsnitt är spegelvända för att lura Fox...
Citera
2011-08-22, 20:16
Medlem
Celenos avatar
Jag gissar att hastigheten för hur snabbt en video tas bort beror på vem rättighetsägaren är, vissa är mer rabiata än andra, samt om de betalar Youtube för deras id-tjänst eller inte:

http://www.youtube.com/watch?v=xWizsV5Le7s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in