Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-08-22, 15:54
Medlem
Tjena!

Min macbook pro har sedan några veckor tillbaka varit strulig med wifi. Från början kunde wifi stängas av och när detta hände var jag tvungen att starta om datorn för att få igång det igen.
Nu är istället Wifi konstant avstängd och när jag klickar på symbolen står det felmeddelande som jag skrivit i rubriken.

Jag har uppdaterat till Lion och det var först efter det som det andra problemet uppstod men har även haft problem med att det stängs av innan jag uppdaterade.

Hittade en snarlik tråd om detta, men då hade datorn varit inne på service och man kom fram till att om det inte fungerade att återställa SMC skulle den lämnas in återigen. Jag har prövat att återställa SMC men det hjälpte inte.

Någon som vet något?
Senast redigerad av Johooan 2011-08-22 kl. 15:59.
Citera
2011-08-22, 16:09
Medlem
tzjs avatar
Har du senaste uppdateringen?

http://support.apple.com/kb/DL1437?viewlocale=sv_SE
Citera
2011-08-22, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Har du senaste uppdateringen?

http://support.apple.com/kb/DL1437?viewlocale=sv_SE

Nej det har jag faktiskt inte. Går det att hämta den utan internetanslutning på något sätt?
Citera
2011-08-22, 16:15
Medlem
tzjs avatar
Plugga i en nätverkskabel om du är hemma?
Citera
2011-08-22, 16:17
Medlem
Snöjs avatar
Har du något som använder bluetooth (mus eller tangentbord)? Det verkar vara något problem med det för vissa. Det bör fungera om du stänger av t.ex din bluetooth-mus innan du sätter på datorn.

Du resettade SMC, men testa att resetta PRAM också (håll inne CMD+Alt+P+R när du startar datorn, och släpp när du har hört startljudet två gånger).
Citera
2011-08-22, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Har du något som använder bluetooth (mus eller tangentbord)? Det verkar vara något problem med det för vissa. Det bör fungera om du stänger av t.ex din bluetooth-mus innan du sätter på datorn.

Du resettade SMC, men testa att resetta PRAM också (håll inne CMD+Alt+P+R när du startar datorn, och släpp när du har hört startljudet två gånger).

Tack för tipsen!

Har inget som använder bluetooth.

Jag har nu testat att uppdatera till 10.7.1 och resettat PRAM men det fungerar fortfarande inte.
Några andra förslag?
Citera
2011-08-22, 17:22
Medlem
tzjs avatar
Säker start. Fungerar inte det, så ring Apple. Igen.
Citera
2011-08-22, 17:28
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johooan
Tack för tipsen!

Har inget som använder bluetooth.

Jag har nu testat att uppdatera till 10.7.1 och resettat PRAM men det fungerar fortfarande inte.
Några andra förslag?
Såhär ska du göra:

Tryck CTRL + Eject.

Du får en dialogruta om du vill stänga av, vila, avbryt eller starta om.
Det finns också en check-box för om du vill att systemet ska återställas till hur det såg ut innan avstängning när den startas om. Bocka ur den rutan. Tryck på 'starta om'.

Klart!

Kom tillbaks med en rapport sedan.
Citera
2011-08-22, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Säker start. Fungerar inte det, så ring Apple. Igen.
Fungerade inte. Tack för hjälpen ändå!
Citera
2011-08-22, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Såhär ska du göra:

Tryck CTRL + Eject.

Du får en dialogruta om du vill stänga av, vila, avbryt eller starta om.
Det finns också en check-box för om du vill att systemet ska återställas till hur det såg ut innan avstängning när den startas om. Bocka ur den rutan. Tryck på 'starta om'.

Klart!

Kom tillbaks med en rapport sedan.

Har testat detta förut, men försökte igen och problemet kvarstår
Citera
2011-08-23, 21:28
Medlem
datajesuss avatar
om den är ny, skicka in den för ett utbyte. en mac som strular kommer tyvärr alltid strula
det hjälper inte dig just nu, men apples hårdvara är antingen riktigt bra eller så ere nå tjafs konstant. du har fått dendär lilla procenten som det är nå fel på.. så inskick på den tycker jag.
Citera
2011-08-25, 21:44
Medlem
Petesamprass avatar
jag har samma problem. det bara försvann?!

nu funkar det, återställde PRAM.
Senast redigerad av Petesampras 2011-08-25 kl. 21:57.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in