• 1
  • 2
2011-08-22, 21:16
Medlem
kalles-kaviars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chelsea FC
Samsung och HTC = Fattigmans "iPhone"...

Har du någon sjukdom eller är du bara dum i huvudet?
Citera
2011-08-22, 23:02
Medlem
ArgaMongots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Så du rekommenderar Galaxy SII? Är den bra för en nybörjare som mig då jag aldrig haft touch?

// TheGamer

Absolut. Den är enkel att lära sig och skärmen är underbar. Batteritiden är helt ok också, för en så pass smart smartphone med så stor skärm.
Citera
2011-08-22, 23:04
Medlem
ArgaMongots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalles-kaviar
Har du någon sjukdom eller är du bara dum i huvudet?

Det finns vissa som älskar att betala dubbelt så mycket för en telefon som inte kan göra något utöver det min kan. Jag vet inte varför de gör det men uppenbarligen är en av anledningarna att "fattiga" köper androidtelefoner...
Citera
2011-08-23, 12:14
Medlem
Mikael666s avatar
Har inte så stor erfarenhet av HTC men gissar att luren är väldigt lik en Galaxy S.
Jag ångrar bittert att jag valde denna skitlur före en ip4. Frekventa krasher, omstarter och annat skit man gärna sluppit. Den är betydligt segare än en ip4 trots likvärdig hårdvara. Batteritiden är ett jävla skämt, ligger just nu på 24% efter bara 4.5 h användning.

Jag skulle absolut välja ip4an, utan tvekan. Även i valet mot nyare lurar då jag misstänker att android är ett jävla skit OS i klass med Win ME, förstår inte annars varför man får ut så mycket mer prestanda ur en ip4 med samma hårdvara.

Ber om ursäkt om någon tog illa upp, är utgå rätt känsligt med Apple vs PC eller vs Android. Själv skiter jag i vilket bara det fungerar, och det gör inte Android, inte för mig iaf.
19% batteri nu.
Senast redigerad av Mikael666 2011-08-23 kl. 12:19.
Citera
2011-08-23, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Så du rekommenderar Galaxy SII? Är den bra för en nybörjare som mig då jag aldrig haft touch?

// TheGamer

Ja, kan du använda en dator så ska du nog kunna klara av en smartphone.

Ska i vilket fall köra på HTC Sensation. Mycket privärd mobil nu då det är rea på Siba, 3800kr istället för (4800cirka).

Mvh
Citera
2011-08-23, 19:54
Medlem
svettipungs avatar
Galaxy s2 är bäst just nu, så den hade jag köpt.

http://www.swedroid.se/36555/test-av...g-galaxy-s-ii/
Citera
2011-08-23, 21:30
Medlem
Deleteriouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chelsea FC
Samsung och HTC = Fattigmans "iPhone"...

Min Galaxy S II kostade 5300 kronor sedan köpte jag 32 GB extra minne och även en sladd + adapter så att jag kan få bild och ljud från mobilen till TV:n.

Allt som allt har jag lagt ut mer än 6000 kronor, vilket inte är någon liten summa för en mobiltelefon. Förstår inte heller varför det skulle vara positivt att slösa pengar för slösandets skull. Man vill få ut så mycket som möjligt för varje slant, i alla fall jag.
Senast redigerad av Deleterious 2011-08-23 kl. 21:32.
Citera
2011-08-24, 21:28
Medlem
Köp en SGS2....
Citera
2011-09-10, 01:03
Medlem
maggotss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZnauZ
HTC Sensation har en rätt stor och bra skärm för att kolla på film och läsa aftonbladet etc etc
Sgs2 har också stor och bra skärm.

PS. En äkta flashbackare läser aldrig aftonhoran!
Citera
2011-09-12, 16:29
Medlem
bl-gr-ns avatar
Både IP4 och DHD är gamla modeller.
DHD's ersättare heter Sensation och IP4 ersätts med IP5 i oktober (5 oktober i sverige, om Apples håller vad de lovat).

Båda mobilerna är på topp för resp. OS och program idag och nästa år, dock så har nog utecklingen sprungit ifrån båda modellerna om två år.

Har en Desire HD som jag är nöjd med, dess mäktiga skärm och CPU/grafik krets gör att den funkar som en dator när jag är hemifrån, använder den också som musikspelare (mp3 och Spotify) med stereon hemma.
Naturligtvis även för Telefonsamtal och SMS/MMS.

Fast i vinter eller våren pensioneras min DHD när jag köper jag mig en ny mobil.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in