Flashback bygger pepparkakshus!
2011-08-22, 13:27
Medlem
Ronilles avatar
Tänkte jag skulle testa det här med matkassar. Jobbar mycket, småbarn och noll inspiration när man hastat hem och ska slänga ihop något att äta.

Någon som har testat och vad tycker ni om recepten? http://www.ica.se/Handla-pa-natet/ICA-Matkassen/

Eller finns det andra kassar man kan använda sig av?
Citera
2011-08-22, 14:08
Medlem
Nussans avatar
Jag har testat Linas matkasse, ungefär samma sak. Vi är bara två vuxna i hushållet, iofs tränar vi mycket, men de 4 portioner varje middag skulle räcka till blev knappt tillräckligt för oss 2 plus en liten matlåda. Tiden för matlagning blev snarare lite längre än vanligt eftersom det ibland var recept vi inte kände till. Och det var mycket jag inte var särskilt förtjust i. Det var enkel, smaklös mat, mycket grönsaker och alldeles för lite protein för en aktiv människa.

Jag tror i och för sig att Icas är mer "vanlig" mat än Linas matkasse med mer halvfabrikat, vilket säkert kan funka för en del. Men å andra sidan känns det som om det är bättre att handla mat online (du plockar själv ihop de varor du vill ha) och få den hemkörd, i stället för de här matkassealternativen, för de är väldigt dyra jämfört med vad du får om du handlar själv. Ta hellre en timme i veckan där du planerar middagarna och beställer hem råvarorna (till exempel från mataffaren.se). Då spar du både tid och pengar jämfört med färdiga kassar.
Citera
2011-08-22, 16:47
Medlem
Ronilles avatar
TACK så hemskt mycket för väldigt värdefulla tankar.

Då låter det kanske inte som ett alternativ då ändå. Sedan det här med proteinet är ju surt. Vi tränar en hel del och även om vi bara ha en liten tjej så är vi ju ändå tre som ska käka och precis som du säger, lunchlåda ibland...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in