2011-08-22, 10:45
Medlem
Har haft halsont i 2 dagar nu och googlade lite på både vanlig förskylning och halsfluss.

Kom på att jag operarade bort mina mandlar som liten, varför är då svullen i halsen? klamydia?
Citera
2011-08-22, 11:06
Bannlyst
Tog också bort halsmandlarna när jag var liten, får ont i halsen vid förkylningar men misstänker att det inte är i närheten av så ont som alla andra (med halsmandlar) får.
Citera
2011-08-22, 11:13
Medlem
Vippzors avatar
Bara för att du har tagit bort halsmandlarna betyder det ju inte att du inte kan få ont i halsen? eller har jag fel?
Citera
2011-08-22, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vippzor
Bara för att du har tagit bort halsmandlarna betyder det ju inte att du inte kan få ont i halsen? eller har jag fel?

Det är det jag undrar om man egentligen ska kunna få det? eller har jag dragit på mig något äckligt?
Citera
2011-08-22, 11:39
Medlem
Vippzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outpost
Det är det jag undrar om man egentligen ska kunna få det? eller har jag dragit på mig något äckligt?
Självklart kan du få ont i halsen utan halsmandlar. Om du är jätteosäker gå till vårdcentralen och kolla, där får du garanterat mer hjälp än här
Citera
2011-08-22, 11:44
Medlem
Yes det är klart att du kan ha ont i halsen ändå
Kan även tillägga att när du väl blir sjuk kommer smärtan vara värre än hos en person som fortfarande har kvar sina bollar.

2 dagar är ingenting att oroa sig över. Efter 2 veckor är det en god idé att uppsöka läkare.
Citera
2011-08-22, 12:14
Medlem
Joangels avatar
Halsmandlarna kan växa ut igen. Har också opererat bort dem som liten.
Citera
2011-08-22, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2ndGeneration
Yes det är klart att du kan ha ont i halsen ändå
Kan även tillägga att när du väl blir sjuk kommer smärtan vara värre än hos en person som fortfarande har kvar sina bollar.

2 dagar är ingenting att oroa sig över. Efter 2 veckor är det en god idé att uppsöka läkare.

Ja asså är väl inte direkt orolig mer undran va fan det är litsom, va med en brud för 3 dagarsen slickade lite inget mer men sen efter 2 dagar galet ont i halsen, frågade henne även om hon hade nått då sa hon nej men det kanske bara är en vanlig jävla förskylning eller?
Citera
2011-08-22, 12:41
Medlem
Benedictuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vippzor

Stämmer, de som tar bort mandlarna är oftast extrema fall, eller om de har det ofta.
Citera
2011-08-22, 13:51
Medlem
HarmonicAces avatar
Halsfluss kan man faktiskt ha utan halsmandlar, streptokocktestet tas då från platsen där de satt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in