Flashback bygger pepparkakshus!
2011-08-22, 01:41
Medlem
Hej, när jag skriver in min kod för att logga in på min dator så får jag meddelande om att det är fel kod. Jag är dock 100% säker på att det är rätt kod. En gång försökte jag bara flera gånger och lyckades till slut men nästa gång jag testade så funkade det inte.

Vet ni vad detta kan bero på? Om inte hur återställer jag lösenordet?

Jag använder btw Windows 7, något känt problem kasnke?...

Hur som helst är jag väldigt tacksam för hjälp då jag verkligen behöver min dator.

Tack på förhand
Citera
2011-08-22, 01:48
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aweeet
Hej, när jag skriver in min kod för att logga in på min dator så får jag meddelande om att det är fel kod. Jag är dock 100% säker på att det är rätt kod. En gång försökte jag bara flera gånger och lyckades till slut men nästa gång jag testade så funkade det inte.

Vet ni vad detta kan bero på? Om inte hur återställer jag lösenordet?

Jag använder btw Windows 7, något känt problem kasnke?...

Hur som helst är jag väldigt tacksam för hjälp då jag verkligen behöver min dator.

Tack på förhand
Har du kollat att tangentbordet är helt? Om något tecken är lite svårare att skriva in när du är inloggad så är det kanske där du ska börja... Kolla att du får upp samma antal svarta pluppar i lösenordsfönstret som du matar in tecken.

Om du använder siffror och numeriskt tangentbord så kolla att Numlock (eller motsvarande) är På/On.
Citera
2011-08-22, 14:46
Medlem
Andreasvbs avatar
Testa använda skärmtangentbord (On-screen Keyboard) under Hjälpmedel, ska finnas en knapp för det på inloggningsskärmen.
Kolla så det är svensk layout.
Citera
2011-08-22, 15:43
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Framför allt!

STÄNG AV CAPS LOCK! (om den är på!)

(I vissa BIOS kan du ange om den skall vara PÅ eller AV när datorn går ut från den initiala BIOS-skärmen!)
Citera
2011-08-22, 16:17
Bannlyst
Hade samma problem för cirka 4 år sedan. När jag startade datorn fungerade allt fint men jag kunde alltså inte logga in. Problemet var att hårddisken var kraschad.
Men idag när jag besitter mer på kunskap om datorer hade jag kört Ophcrack eller PuppyLinux för att sedan köra S.M.A.R.T
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in