2011-08-22, 00:05
Bannlyst
T.ex.

https://www.flashback.org/member.php?u=234237
https://www.flashback.org/member.php?u=262354

Sedan har jag sett vissa användarnamn med antingen mellanrum eller understreck (can't tell vilken det är pga att hela ens användarnamn syns som understruket).

Nå, varför är det så? Ändrade man detta efter ett visst datum? Har isåfall aldrig fattat varför mellanrum inte är tillåtet.
Citera
2011-08-22, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kourosh
Ändrade man detta efter ett visst datum?

Ja, det ändrades för några år sedan. Tidigare kunde man ha vilka tecken som helst i sitt nick. Även ett %-tecken .

/3,5%
Citera
2011-08-22, 01:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 3,5%
Ja, det ändrades för några år sedan. Tidigare kunde man ha vilka tecken som helst i sitt nick. Även ett %-tecken .

/3,5%

Tråkigt, skulle gärna vilja ha ett konstigt och omoget användarnamn
Citera
2011-08-22, 07:18
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Tråkigt, skulle gärna vilja ha ett konstigt och omoget användarnamn
Det fuckar upp sökningar, bland annat "Mina citerade inlägg" om man har specialtecken i nicket.
Citera
2011-08-22, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Det fuckar upp sökningar, bland annat "Mina citerade inlägg" om man har specialtecken i nicket.

Det förklarar saken .
Även nicket på chatten fuckas upp.
Citera
2011-08-22, 18:05
Medlem
lendrygghs avatar
Tror att förändringen trädde i kraft runt 2008.

Egentligen så borde det inte vara något problem med just Mina citerade inlägg, om länken baserades på användarens ID-nummer istället för nick.
Citera
2011-08-22, 21:31
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh
Tror att förändringen trädde i kraft runt 2008.

Egentligen så borde det inte vara något problem med just Mina citerade inlägg, om länken baserades på användarens ID-nummer istället för nick.
Bortsett från alla citeringar som redan är gjorda som baseras på QUOTE=nick

Citeringsfunktionen är i dess nuvarande form ganska enkel, man kan säkert få det att baseras på userid men då måste alla äldre citerade inlägg konverteras också.

Dessutom ska ju nicket synas i citeringen

Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh
text

Kort sagt det är nog inte helt enkelt.
Citera
2011-08-22, 22:29
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Om man kunde ändra så att siffrorna direkt betydde en särskild teckenkombination då, eller...?
Citera
2011-08-24, 13:48
Bannlyst
Citat:
Men de användare som jag länkade till har väl inte haft några problem med vare sig citerade inlägg eller något annat? Eller kan du leta upp dessa problem i trådar där dessa två användare har diskuterat?
Citera
2011-08-24, 14:08
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Men de användare som jag länkade till har väl inte haft några problem med vare sig citerade inlägg eller något annat? Eller kan du leta upp dessa problem i trådar där dessa två användare har diskuterat?
Nej kanske inte just de användarna, men det är ett faktum att vissa tecken gör att man inte kan söka normalt.
Att just dessa inte nämnts kan ju bero på att de inte bryr sig.
Men en ännu större andel bryr sig och klagar sedan på att funktioner inte fungerar som de ska.

Lösningen som fanns då var att ta bor möjligheten till specialtecken, för att förhindra att fler drabbades.
Sökning lägg där till alla trådar som hamnat i papperskorgen.

En lösning från en lekman vore att tillse att sök agerar enligt principen med "-tecken dvs att det ger träffar på allt som är skrivet exakt som det som är inom "-tecken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in