2011-08-21, 23:34
Medlem
Sockerpappans avatar
Ja ibland är rubriksättandet svårt.
Problemet är att varje gång jag för musen över ett fönster så aktiveras det fönstret, normalt behöver man ju klicka iallafall för att byta fokus, det är jättejobbigt. Håller jag på och arbetar i ett fönster så räcker det jag snuddar till musen så det hamnar över ett annat fönster i en sekund så får jag upp det istället. I länken här så står det att detta är något som går att ändra på, (trodde det var en bugg innan), vet inte hur det ändrats, det har inte alltid varit så ju. http://docs.kde.org/stable/sv/kdebas...l#action-focus

Men jag hittar inte till dessa alternativen.
Jag behöver ändra fönsterinställningarna i windows 7 som jag förstår det. Jag går till kontrollpanelen-utseende anpassning-anpassning..... men det enda med fönster jag hittar att ändra är fönsterfärg och utseende.

Är det någon med windows 7 som kan hjälpa mig?
Senast redigerad av Sockerpappan 2011-08-21 kl. 23:36.
Citera
2011-08-21, 23:40
Medlem
Sockerpappans avatar
tjohoo löste det!! klistrar in svaret jag hittade som kanske kan hjälpa någon annan i framtiden.

Citat:
Tack, även jag har haft problem med detta.

Det var lite svårt att följa den engelska beskrivningen eftersom jag har svenskt W7, så på svenska väljer man Kontrollpanelen > Hjälpmedel > och i Hjälpmedelscenter klickar man på "Ändra musens funktioner" och bockar i "Förhindra att fönster ordnas automatiskt om de flyttas till skärmens kan
t".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in