2020-04-19, 20:44
Avslutad
Plugga sjukt tidigt innan skolan när man är nyvaken tyckte jag funkade bra som fan faktiskt. Det är effektivt och efter dagen när man kommer hem från dagen så har man redan pluggat massa
Citera
2020-04-19, 20:49
Medlem
Låter som en bra studieteknik. Har dock lite svårt med den då jag behöver 8-9h per dag och min flickvän inte låter mig lägga mig tidigt
Citera
2020-04-19, 20:50
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
När jag hade svårt att plugga förr så såg jag till att äta och dricka jäkligt gott under tiden och tog pauser så fort jag blev ofokuserad och gjorde nåt fysiskt.
Citera
2020-04-19, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teoretikumern
Låter som en bra studieteknik. Har dock lite svårt med den då jag behöver 8-9h per dag och min flickvän inte låter mig lägga mig tidigt

Och där började bortförklaringarna.
Citera
2020-04-19, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Och där började bortförklaringarna.

Haha varför är det en bortförklaring? Det är väl en förklaring?
Citera
2020-04-19, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teoretikumern
Haha varför är det en bortförklaring? Det är väl en förklaring?

Menar du allvar så säger du väl bara till din tjej att nu lägger jag mig för jag ska upp tidigt ich plugga och det har du inget att säga till om. Din tjej bestämmer väl inte när du ska lägga dig.
Citera
2020-04-19, 21:20
Medlem
IRMEs avatar
Jag var jävligt dålig på att plugga, och efter ett par år på universitetet så kom jag efter och hade alldeles för många kurser släpandes och var nära på att behöva hoppa av.

Då insåg jag att om man lägger 40h/vecka på studier, så går det riktigt fint. Hade missat en matematiktenta 7ggr, och efter jag började faktiskt plugga som om det vore ett jobb så tog jag den med full poäng - inga avdrag.

Studenter spenderar väldigt lite tid på att plugga och väldigt mycket tid på att festa och/eller att klaga. Lägg ner tiden som det krävs, det är det absolut viktigaste.
Citera
2020-04-19, 21:22
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Splintergraft
Plugga sjukt tidigt innan skolan när man är nyvaken tyckte jag funkade bra som fan faktiskt. Det är effektivt och efter dagen när man kommer hem från dagen så har man redan pluggat massa

Funkar säkert bra, jag gör så med jobbet och det är väldigt skönt! Brukar alltid gå upp vid 5 och gå till jobbet så kan jag alltid gå kl 15 utan problem.
Citera
2020-04-19, 21:24
Medlem
Jofs avatar
Beror på VAD man ska plugga in.
I början pluggade jag in rad för rad sida för sida.
Tog evigheter.
Sen gick jag på att fatta var det hela handlade om.
Gick sen ner på vissa detaljnivåer för att se hur man förankrade sin ide.

Går inte om man har tenta på detaljer. Eller mattekunskap.
Citera
2020-04-19, 21:30
Medlem
Zaedrewss avatar
Gå runt. Bara gå och läsa in. Det funkade för en själv. Sedan Rosenrot också. Det var bra att ta inför prov för att bli extra skärpt.
Citera
2020-04-19, 22:09
Medlem
adhd/add medicin för min del, fick mig fastklistrad samtidigt som jag faktiskt fann det intressant.

mvh
Citera
2020-04-19, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 52834767
adhd/add medicin för min del, fick mig fastklistrad samtidigt som jag faktiskt fann det intressant.

mvh
Amfetamin med andra ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in