Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-08, 18:46
  #265
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Gurra hängde väl med Thåström till Imperiet, men vad hände med Fjodor? Lade han ner musikkarriären helt och hållet?



Det stämmer att Gurra även var med i Imperiet.
Fjodor slutade spela, ( ett tag) flyttade till Gotland och blev bonde.

Han återupptog musiken igen. Fast lokalt, där han bodde. Inte kommersiellt. Om han fortfarande bor på Gotland vet jag inte.

Tror inte att han livnär sig på lantbruk längre dock. Han borde vara folkpensionär nu.
Citera
2024-01-08, 19:06
  #266
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Det stämmer att Gurra även var med i Imperiet.
Fjodor slutade spela, ( ett tag) flyttade till Gotland och blev bonde.

Han återupptog musiken igen. Fast lokalt, där han bodde. Inte kommersiellt. Om han fortfarande bor på Gotland vet jag inte.

Tror inte att han livnär sig på lantbruk längre dock. Han borde vara folkpensionär nu.

1982 dömdes Fjodor till fängelse efter att ha vägrat göra värnplikt[2] (redan 1979 hade han skrivit Ebba Grön-låten Totalvägra, som ger en känga mot den svenska värnplikten).

Intressant, han har tydligen suttit inne.
Citera
2024-01-08, 19:09
  #267
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
1982 dömdes Fjodor till fängelse efter att ha vägrat göra värnplikt[2] (redan 1979 hade han skrivit Ebba Grön-låten Totalvägra, som ger en känga mot den svenska värnplikten).

Intressant, han har tydligen suttit inne.



Ja det har han. Det har även Thåström, av samma anledning. Som militärson kan man tänka sig att Thåströms pappa inte hoppade högt av glädje. 🤔
Citera
2024-01-08, 19:14
  #268
Medlem
Personligen gillar jag Flyktsoda väldigt mycket av någon anledning.. Ung och sänkt, häng gud, 800 grader, mental istid, die mauer, Were only in it for the drugs..Tyst för fan... Svårt att välja, de har så många bra låtar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback