• 1
  • 2
2011-08-21, 20:00
Medlem
För min del har jag provat Kodein, morfin och tramadol. Dock aldrig tagit rent morfin i rekreationellt syfte även om jag "tjatade" till mig en ordentlig dos på sjukan så fann jag det inte speciellt mysigt, men det är klart det var inte heller syftet. Smärtan lindrade det sådär, fick det då både IV och oralt.

Märkligt nog får jag mer smärtlindring av citodon än av det morfin jag fått på sjukan, trots att kodein ska bli morfin i kroppen (rätta mig om jag har fel).

Tramadol noddar jag skönt på och mår allmänt bra, MEN ruset är på tok för långt för att jag ska kunna ta det annat än vid väldigt lediga tillfällen.

Är iofs inte en missbrukare längre men skulle någon bjuda mig på tram eller dylikt skulle jag tacka ja, lika så en joppe.

När det gäller benzo har jag tagit det som medicin och även för att flumma. Det senare ogillar jag (provat diazepam, alpra och klona). Som medicin har bara stess10 fungerat. Nu får jag stess5or, iofs i 100pack men de kunde lika gärna vara socker i pillerna. Har beställt egentryckt valium med bättre tryck och jämnhet. Apoteket är då fan inte pålitligt.
Citera
2011-08-21, 20:47
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vredesbyrd
Gud vad ditt användarnamn samt din avatar värmer varje gång jag skymtar dig här inne på forumet!

Värmer som en bädd av Dolcontin
Citera
2011-08-21, 21:19
Medlem
SpirituzSanctis avatar
Sen jag började få overklighets känslor av tramadol på något skumt sätt så föredrar jag benso.
Citera
2011-08-22, 03:31
Medlem
abccbas avatar
För ett rus: opioider. För att sova eller slippa ångest: benso.
Har aldrig förstått vad det är för "rus" folk tycker sig uppleva på bensodiazepiner!
Citera
2011-08-22, 06:51
Medlem
smoketheherbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpirituzSancti
Sen jag började få overklighets känslor av tramadol på något skumt sätt så föredrar jag benso.

Förklara lite mer ingående., hur var verklighetskänslorna , vad låg du på för dos ? Vilken/vilka bensos tar du och varför just dem ?
Senast redigerad av smoketheherb 2011-08-22 kl. 06:52. Anledning: Till lägg
Citera
2011-08-22, 07:14
Medlem
galts avatar
Har varit fast i båda träsken men opiater > benso på de flesta plan.

I början av min drogkarriär var det benso jag använde dagligen. Hade ångestproblematik och även om jag teoretiskt kände till bensons baksidor så tyckte jag att det var ett utmärkt läkemedel. Använde också en del kodein i höga doser på helgerna. Hade dock ganska stor respekt för kodeinet eftersom jag mådde så pass bra jämfört med benson som bara tog bort det dåliga måendet. Respekt kom inte jag så långt med ivf...

Väldigt kortfattat - Välmåendet jag kände av då kodeinet var så pass bra att jag körde sterotypracet och avancerade hela tiden till tyngre opioider och mer kontroversiella administreringsmetoder.
När jag började så var priser på benso och kodein så pass låga att ekonomi inte var någon större faktor, nu när åren gått och man står som opioidberoende med preferens/behov av tyngre saker var det inte riktigt samma sak. Oxy var min favoritdrog, men Heroin var billigare och mer lättillgängligt och sista tiden kretsade verkligen allt kring det.
Missbrukade i 7 år och åtminstone 5 av dem är krasst ett bortkastande av mitt ungvuxna liv - så bra var ruset av opiater för mig.
Citera
2011-08-22, 07:47
Medlem
Tomatpures avatar
Benso är nice med alkohol, enda benson värd för ett rus är iktorivil/clonazepam av dem jag testat, opiater är underliga, jag blir bara pigg på sub
Citera
2011-08-22, 11:54
Medlem
Psychoramas avatar
Själv föredrar jag benso framför Opi just för att i ångestdämpande syfte och ruseffekt så har de flesta bensos mycket längre halveringstid. Fast å andra sidan så är ju ruset på exempelvis oxy och sub mycket skönare än någon benso. I kombination är det självklart bäst, synd bara att det är farligt..

Var jag tvungen att välja skulle jag ändå säga benso
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in