Flashback bygger pepparkakshus!
2011-08-21, 14:22
Medlem
whyarewehumans avatar
Har en 11 tum Macbook Air 64 gig som jag installerade Lion på för någon månad sedan. När jag körde SL hade jag som mest 41 gig ledigt. Efter installationen har tio gig försvunnit. Jag laddade ned Lion från App Store och körde igång det bara. Innebär det att SL ligger kvar och skräpar eller togs det bort när Lion installerades? Och ifall det är kvar, kan man radera den och hur går man till väga då?

Hoppas ni förstår, är väldigt bakfull och inte riktigt med i gamet.

MOD: Ifall det är fel rubrik eller avdelning så rätta gärna till.
Citera
2011-08-21, 16:52
Medlem
Snöjs avatar
Du borde ha mer plats ledigt efter att ha installerat Lion.. Du har inget annat som ligger och skräpar? Annars skulle du kunna formatera hela hårddisken och installera Lion ifrån scratch, men då tappar du ju allt du har på datorn.
Citera
2011-08-21, 18:09
Medlem
Glockens avatar
Kanske är någon gammal SL systemmapp som ligger och skräpar. Den lär ju ta en del plats.
Citera
2011-08-22, 14:25
Medlem
Andreasvbs avatar
Lion skapar även en återställningspartition (Lion Recovery), som du kommer åt med Cmd+R vid uppstart.
Den tar lite plats också.

http://support.apple.com/kb/HT4718
Citera
2011-08-22, 17:57
Medlem
whyarewehumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Du borde ha mer plats ledigt efter att ha installerat Lion.. Du har inget annat som ligger och skräpar? Annars skulle du kunna formatera hela hårddisken och installera Lion ifrån scratch, men då tappar du ju allt du har på datorn.

Jag har gjort en backup på allt mitt arbete och nöjesfiler. Hur installerar jag Lion ifrån scratch och formaterar om. Jag har ju inte någon skiva eller så? Och om du orkar förklara enkelt hur man gör, eller länka till en bra guide. Jag sitter på jobbet nu, men bara om du orkar.
Citera
2011-08-22, 18:28
Medlem
Andreasvbs avatar
Cmd+R vid uppstart.

Och om du orkar kolla lite högre upp länkade jag även en guide.
Citera
2011-08-22, 18:49
Medlem
whyarewehumans avatar
Tack! Sorry, jag måste ha varit helt jävla blind eller något. Tack åter igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in