2011-08-21, 12:32
Medlem
<3<3<3s avatar
Halloj.
Igår när jag satt och slösurfade blev skärmen plötsligt svart för några sekunder, ungefär som den brukar bli när brandväggen ska fråga efter tillåtelse för ett program.

När bilden sedan var tillbaka var färgtemat förbytt, mycket märkligt tyckte jag och gick in i kontrollpanelen för att försöka åtgärda problemet.
När jag väl var i anpassning och utseende i kontrollpanelen hände samma sak igen och allt var som förut.

Nu undrar jag bara om detta kan vara ett tecken på att datorn är fjärrstyrd och i så fall: hur åtgärdar man detta?

Tack på förhand.
Citera
2011-08-21, 12:46
Medlem
Blev det ändrat till standard temat liksom? Till ett om inte ser jättefint ut men tar lite prestanda? För det som hände dig brukar hända mig när jag spelar vissa spel och datorn prioriterar prestanda över att det ska se snyggt ut, tvivlar iaf på att det är ett virus eller liknande
Citera
2011-08-21, 13:10
Medlem
<3<3<3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alphaa
Blev det ändrat till standard temat liksom? Till ett om inte ser jättefint ut men tar lite prestanda? För det som hände dig brukar hända mig när jag spelar vissa spel och datorn prioriterar prestanda över att det ska se snyggt ut, tvivlar iaf på att det är ett virus eller liknande

Fönsterfärgen byttes ut och genomskinligheten stängdes av, tema kanske var fel ordval.
Citera
2011-08-21, 13:27
Medlem
Nej men då skulle jag gissa på prestanda grejen, varför den gjorde så vet jag dock inte :/
Citera
2011-08-21, 14:07
Medlem
stels avatar
Det du beskriver har hänt mig några gånger förr.. helt "random" så ändrar sig temat till Windows Classic. Men efter ett tag så ändrar sig allt tillbaka igen. Sjukt skumt. Varit lugnt nu på senare tid dock.

Sen kan Windows prioritera ibland också, som redan skrivits i tråden. Händer mig varje gång jag skall använda mig utav Adobe Audition 1.5 (ett ganska föråldrat program, så kan nog vara det.. händer mig endast på win7 dock, aldrig på Xp).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in