2013-05-02, 20:38
Medlem
swiftos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyCrew
okej, låter kanon. blivit lite rätt i alla fall vet ni någon bra video länk som visar exaxt hur man tar den i framsida/utsida lår ?

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=2PDqLDjMDtA

http://www.spotinjections.com/
Citera
2013-05-02, 20:42
Medlem
Kanon bra, super tack för allt. och är det ok att även byta lår ? och ska jag känna något speciellt om jag gjort det rätt eler fel ?
Citera
2013-05-02, 20:44
Medlem
swiftos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyCrew
Kanon bra, super tack för allt. och är det ok att även byta lår ? och ska jag känna något speciellt om jag gjort det rätt eler fel ?

Ja, självklart kan du byta lår, det minskar risken för böld/infektioner. Dock om du är renlig av dig är det inte något att oroa sig för. Tänk inte så mycket, tryck bara ner nålen i rack vinkel och aspirera (dra upp pumpen) så du inte hamnat i ett blodkärl. Om du får blod i pumpen, byt bara injektions spot.
Citera
2013-05-02, 20:47
Medlem
bjo10tons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drabek
Gå till VC direkt, säg bara att du vill kolla upp dina levervärden för du käkat mkt alvedon och massa andra saker som allergitabletter, de gjorde en polare.

Men hur är det med att gå till en annan vårdcentral än den jag egentligen går till? För min morsa jobbar där jag egentligen ska gå till...
Citera
2013-05-02, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjo10ton
Men hur är det med att gå till en annan vårdcentral än den jag egentligen går till? För min morsa jobbar där jag egentligen ska gå till...

Man fattar den där läskiga saken som kallar för telefon, ringer en annan vårdcentral, och bokar tid.
Citera
2013-05-02, 21:01
Medlem
Vecnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjo10ton
Ska jag kontakta VC så undrar jag vad de kostar och hur fan jag ska lägga upp de osv?

Kostar som ett vanligt läkarbesök, provtagning 100:- och läkarbesök 150:-

Citat:
Ursprungligen postat av 964964
Storleken på dina nålar är normala. Mindre nål än 23g går nästan inte att använda och 2.5 cm in i muskeln är inte mycket alls.

För röven är väl 30mm att rekommendera men 25mm är fult tillräckligt för alla andra ställen som axlar, lår...

Kör 21G grön för att suga upp oljan och 23G blå för att injicera.
Senast redigerad av Vecna 2013-05-02 kl. 21:04.
Citera
2013-05-02, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vecna
För röven är väl 30mm att rekommendera men 25mm är fult tillräckligt för alla andra ställen som axlar, lår...

Kör 21G grön för att suga upp oljan och 23G blå för att injicera.

Ja, jag kör med 40mm grön i skinkan och det känns oftast inte ens. Låret kan vara ett av dom mest smärtsamma ställena att sätta i.
Citera
2013-05-02, 21:17
Medlem
Vecnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 964964
Ja, jag kör med 40mm grön i skinkan och det känns oftast inte ens. Låret kan vara ett av dom mest smärtsamma ställena att sätta i.

Jaså? Har väl satt i övre muskeln två gånger vilket var idiotiskt för det känns ju så fort man rör sig och gå ner på huk är ju ingen lek. Sätter alltid i sidan snett neråt så det blir den nedre lårmuskeln och jag har fan svårt att komma ihåg vart jag ska sätta nästa gång... Så mycket tycker jag att det känns

Ska sätta idag till exempel och jag "tror" det är höger idag men vet inte säkert
Citera
2013-05-02, 21:32
Medlem
Citat:
Någon som har några erfarenheter av orala primo? Vart kan man läsa på mer om det? Är det samma som inject primon bara att den är oral? Samma bieffekter bara att oral tar levern stryk på?

Mvh

bump
Citera
2013-05-02, 21:35
Medlem
IceDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vecna
Jaså? Har väl satt i övre muskeln två gånger vilket var idiotiskt för det känns ju så fort man rör sig och gå ner på huk är ju ingen lek. Sätter alltid i sidan snett neråt så det blir den nedre lårmuskeln och jag har fan svårt att komma ihåg vart jag ska sätta nästa gång... Så mycket tycker jag att det känns

Ska sätta idag till exempel och jag "tror" det är höger idag men vet inte säkert

jag har testat köra samma hela tiden, roterat och inget känns för mig. första sticket i övre låret haltade jag av. nu har jag kört höger skinka och höger lår konstant och gör aldrig ont, övre undre spelar ingen roll, nerv bara köra på typ. sticken går hur bra som helst för mig. utom att jag fick ont i höften som fan 5cm ifrån skinkan där jag stack och att ag aspierade var ur höger skinka för över ett halv år sedan typ.

men rotera för att komma ifrån ärrvävnad och blödningar är bäst. men för mig verkar det inte ens behövas.

kommer dock gå ned på susta e3d som bas nu, dp kommer jag rotera mellan 4 ställen. lår och skinka.

mvh
Citera
2013-05-03, 01:06
Medlem
Vecnas avatar
Citat:
bump

Träffarna på "oral primo vs inject" i google ger dig nog ditt svar.

Upptagningsförmågan är ju i botten på piller jämfört med inject och självklart tär det på levern per automatik men det är väl inte så "bara"
Citera
2013-05-03, 03:12
Medlem
Hur länge kan ni ligga på samma dos och prepp innan ni märker att effekten börjar avta?

Har själv legat på Testo och deca nu i kanske 6 månader och för mig känns det som att jag inte får ut någonting av det längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in