2013-01-21, 23:34
Medlem
bad-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drabek
Jag har letat runt här på fb och hittar inte svaren jag söker efter. Så jag frågar och struntar i om det är dumma frågor, man måste ju fråga om man vill ha hjälp

Jag har tänkt hoppa på en anavar kur 40/60 men vet inte hur jag ska göra med nolvan..
När ska jag ta den? Hur mycket ska jag ta?
Anavaren tänkte jag ta 20mg på morgon och 20mg på kvällen.

Ska jag ta nolvan samtidigt som jag börjar med anavaren för att minska risken för biverkningar eller ska jag ta den efter avslutad kur? Hur länge ska jag ta nolva?

Sen undrar jag vad man ska ta mer än bara Anavar och Nolvan, vitamin b3 tex. Något mer? Vad ska man göra för att inte blodfetterna ska sänkas så drastiskt?

Lite info om mig själv:
Ålder: 20-22
Tränat: 3år
längd: 172cm
Nuvarande vikt: 66kg
Vikt vid start av styrketräning: 76kg (var tjock som fan innan)

Är kille och detta är min första kur är det tänkt.

Tacksam för svar!!

Nolvan börjar du med samma dag som du hoppar av Anavar, du kan kombinera anavar med 25mg proviron för att må bättre på kuren.

Men jag hade kört OT+Proviron istället för anavar
Citera
2013-01-22, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bad-boy
Nolvan börjar du med samma dag som du hoppar av Anavar, du kan kombinera anavar med 25mg proviron för att må bättre på kuren.

Extremt tacksam för ditt svar! Hur mkt bör nolvan dosen ligga på? 160mg första dagen sen 20-40mg, hur länge? Har hört mkt olika från folk vissa tar dom inte ens, andra mellan 1-7v..
Citera
2013-01-22, 00:35
Medlem
Bombardinis avatar
Citat:

Av ren nyfikenhet. Varför nolva i samband med kurstart? Är det inte bara att slänga in om man får känningar?
Citera
2013-01-22, 00:53
Medlem
bad-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drabek
Extremt tacksam för ditt svar! Hur mkt bör nolvan dosen ligga på? 160mg första dagen sen 20-40mg, hur länge? Har hört mkt olika från folk vissa tar dom inte ens, andra mellan 1-7v..

Tror jag körde 40mg 2v och sen 20mg 3v efter det, hade kört 50/50d-bol då innan.
Märkte inte av någon större dipp ens men fick en hel del finnar månaderna efter kur...
Betydligt mer än nu när jag ligger på 500mg testo och 700mg deca 5ed, nästan inga finnar alls numera...
Man har hört att folk skulle få blodpropp på nolva men kvinnor kan ligga på det i flera år mot bröstcancer....
Jag tunnar mitt blod med en halv bamyl (treo) om dagen, varje dag året om....

Vilket märke har du tänkt köra?
Senast redigerad av bad-boy 2013-01-22 kl. 01:05.
Citera
2013-01-22, 01:02
Medlem
bad-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombardini
Av ren nyfikenhet. Varför nolva i samband med kurstart? Är det inte bara att slänga in om man får känningar?

Nä jag skrev "den dagen han hoppar av Anavar".
Risken för gyno på Anavar är väldig lite men dock är vi alla olika, men om det skulle bli gynokänningar så går han givetvis på nolvan med front på den.
Personligen hade jag kört 25mg proviron med anavar just för att anavar är lågandrogent och stänger ner ditt egna högandrogena testosteron.
Anavar är ett för dyrt prepp till massökningarna det gör så OT+proviron hade varit mer potent.
Citera
2013-01-22, 01:32
Medlem
Bombardinis avatar
Citat:
Nä jag skrev "den dagen han hoppar av Anavar".
Risken för gyno på Anavar är väldig lite men dock är vi alla olika, men om det skulle bli gynokänningar så går han givetvis på nolvan med front på den.
Personligen hade jag kört 25mg proviron med anavar just för att anavar är lågandrogent och stänger ner ditt egna högandrogena testosteron.
Anavar är ett för dyrt prepp till massökningarna det gör så OT+proviron hade varit mer potent.
'

Ah okej. My bad. Förutom välmående, har Proviron några andra positiva effekter under en lågandrogen kur?
Citera
2013-01-22, 01:42
Medlem
bad-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombardini
'

Ah okej. My bad. Förutom välmående, har Proviron några andra positiva effekter under en lågandrogen kur?

Så låg dos som 25 mg proviron ger en inte så mycket mer än så men det kan minska risken för gyno med enligt vissa källor.
Citera
2013-01-22, 12:47
Medlem
Då min tidigare post hamnade längst ner på en sida och tyvärr inte fick någon uppmärksammhet så gör jag ett nytt försök.

Tja grabs.

För ca 1 år sedan lurade jag till mig ett recept på Nebido. Lurade säger jag eftersom mina T värden var normala (15 nmol/L) innan jag började aktivt sänka mina värden för att få lägre på blodproven och därigenom ett lagligt recept. Finns en hel tråd om detta äventyr så skit samma.

Nu har jag i alla fall Nebido som jag faktiskt tar själv (!!!). 1000mg(4ml) var 6:e vecka: betyder maxade T värden 24/7 (lagligt).

Nu funderar jag på att någon gång i framtiden kura lite på högre doser av testo, och jag har några frågor.

Jag antar att 500mg e5d Testo.E vecka 1 är en bra start, sedan ner på 250 e5d i kanske 2-3 månader, ner på 125 sista veckan, och sedan är kuren avslutad. Under kur perioden kommer jag även ta mitt Nebido.

Detta är vad jag undrar:

1. Eftersom jag hela tiden har nebidon i grunden, så behöver jag väl aldrig oroa mig för att mina T värden ska sjunka ner till ingenting efter avslutad kur?
2. Kan känsligheten för testosteron minska om man kurar på det? Dvs, kan min nebido ge mindre effekt efter kuren än innan kuren?
3. Jag antar att med ökad dos av T, så ökar även riskerna för gyno. Har aldrig haft problem med det tidigare, men då har jag ju också legat på "lagliga" nebido nivåer. Måste jag ta Nolvadex i förebyggande syfte, eller räcker det med att bara ha det tillgängligt "vid behov"

Tack på förhand!
Citera
2013-01-22, 18:58
Medlem
Yeyeoke66s avatar
När är det som mest fördelaktigt att inta orala steroider? Exempelvis på morgonen, innan träningen, efter träningen. Det är oxar det först och främst handlar om.
Citera
2013-01-22, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yeyeoke66
När är det som mest fördelaktigt att inta orala steroider? Exempelvis på morgonen, innan träningen, efter träningen. Det är oxar det först och främst handlar om.
Efter kaffet
Citera
2013-01-22, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yeyeoke66

Citat:
Ursprungligen postat av Superdrol
Efter kaffet

Precis, 13:42 är optimalt men mellan tjugo och kvart i går bra.
Citera
2013-01-22, 19:21
Medlem
Jag fick precis 16 50mg Dbollar. hur ska jag lägga upp det för bäst effekt? Tacksam för svar=)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in