2012-07-19, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exii
Hej! Jag har läst på ett tag nu om AAS och funderar på att dra igång en kur någon gång i framtiden! Jag har tänkt lägga upp det 50/50 OT med pct på nolva. Började träna när jag var 17(fyller snart 20) och låg då på 60kg(säkert över 20%bf) smalfet wownörd och hade inte rört/sett en hantel i hela mitt liv, nu väger jag 73kg, 9-11%BF, 180cm.
Jag vet tyvärr inte vad jag maxar i böj/mark/bänk då jag aldrig gått in för att öka i styrka men repsar 10-12x4x80kg i bänk, 12-20x4x90kg i böj, 8-12x4x100kg mark.
Vill inte börja kura för att jag bygger segt utan mest för att öka i styrka framförallt men även massa. Även se hur psyket blir, hur kroppen reagerar, få lite erfarenhet med andra ord. Sköter kost och sömn bra.
Tycker ni att jag ska träna ett tag till och få ännu mer kunskap om träning/AAS eller köra igång om 2-3 månader? Även om man tror att man kan det mesta så hittar man alltid något nytt att lära sig inom ämnet

Personligen läste jag på 4-5 år innan min första riktiga kur.

Man ska ALLTID vänta så länge man orkar, hellst ska man inte kura alls. Det är väldigt få som inte får bivärkningar. Sen kan det vara skönt att "känna sig ren".

Om du endast är ute efter styrka och inte volym så skulle jag hellre köra winstrol eller anavar, hellst anvar då den är mildare.
Citera
2012-07-19, 20:14
Bannlyst
Ni som är erfarna på testo, hur resonerar ni runt vad ni har för stash hemma för kontringar på gynokänningar?
Vad är rimligt och nödvändigt för bästa säkerhet, anser ni?
Citera
2012-07-19, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Ni som är erfarna på testo, hur resonerar ni runt vad ni har för stash hemma för kontringar på gynokänningar?
Vad är rimligt och nödvändigt för bästa säkerhet, anser ni?

Om du hade bemödat dig att läsa ett par sidor bak, så hade du sett:

Letrozole och nolvdex.

Läs mer innan du kurar.

Hellst 5-7 månader.
Citera
2012-07-19, 20:46
Medlem
r0lands avatar
Vad säger folk om bloaten på testo? Hört olika, vissa lägger på sig mycket vatten och vissa mindre. Snackar om de längre estrarna nu, mer bloat på längre ester eller hur känner ni?
Citera
2012-07-19, 20:53
Medlem
IceDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r0land
Vad säger folk om bloaten på testo? Hört olika, vissa lägger på sig mycket vatten och vissa mindre. Snackar om de längre estrarna nu, mer bloat på längre ester eller hur känner ni?

vi säger att det är individuellt vissa får mycket bloat andra nästan inget så det är nog indibiduellt samt väldigt mycket hänger på kosten. men i regel mera på testo e än p

mvh
Citera
2012-07-19, 21:04
Medlem
r0lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceDog
vi säger att det är individuellt vissa får mycket bloat andra nästan inget så det är nog indibiduellt samt väldigt mycket hänger på kosten. men i regel mera på testo e än p

mvh

jupp jupp precis vad jag tänkt mig då.

tack för svar doggidogg = )
Citera
2012-07-19, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ostamacka
Om du hade bemödat dig att läsa ett par sidor bak, så hade du sett:

Letrozole och nolvdex.

Läs mer innan du kurar.

Hellst 5-7 månader.

Nu menade jag ju förvisso inte produktnamn - utan total mängd.
Fast du var väl mest ute i syfte att vara dryg?
Känns det bättre nu?
Citera
2012-07-19, 21:09
Medlem
Testo P uppehåll?

På grund av semester kommer jag inte ha tillgång till stick under en veckas tid. Hur hade ni gjort? Eller hur bör man göra för att kroppen ska ha det "bra"? Halveringstiden på testo p är ju ca 4 dagar.

1. Inte göra ett skit, vara utan en vecka.

2. Köra lite extra dagen innan resan.

3. Få i sig testo e x antal dagar innan, så man iaf får jämnare nivåer.
Hur hade ni gjort? Tacksam för svar!
Citera
2012-07-19, 21:17
Medlem
Citat:
Nu menade jag ju förvisso inte produktnamn - utan total mängd.
Fast du var väl mest ute i syfte att vara dryg?
Känns det bättre nu?

Jag har både nolva å clomid hemma.
Nolva har ja tillräckligt för att kunna börja bruka under kur utifall problem uppstår.
Och clomid som täcker pct.
Eller vill du veta exakt antal av varje? Så beror de även på hur du tänkt lägga upp det!
Om du tex tänkt fronta nolva med 160mg första dagen, 20-40mg resten.
Citera
2012-07-19, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gentoo-
Flytta gärna frågan dit den hör hemma. Har sökt men inget besvarar frågan.

Jag är mitt i en testo e kur. Och har nu kört 10v e5d.
Problemet är att ja skulle fått två vialer förra veckan. Men de tycks som att min kran torskat dit bigtime.
Så nu står ja utan.
Kan ja brygga med thai nu sålänge tills ja fått hem mer testo (blir avbrott på ca 2v) eller kommer det sabba nivåerna i kroppen totalt?

Någon som har koll på detta?
Citera
2012-07-19, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gentoo-
Jag har både nolva å clomid hemma.
Nolva har ja tillräckligt för att kunna börja bruka under kur utifall problem uppstår.
Och clomid som täcker pct.
Eller vill du veta exakt antal av varje? Så beror de även på hur du tänkt lägga upp det!
Om du tex tänkt fronta nolva med 160mg första dagen, 20-40mg resten.

Precis, men det är ju här det blir mer av ett teoretiskt resonemang.
Bör man ha Nolva nog för att fronta och sen ta 20mg varje dag kur ut?
På en kur på 100 dagar behövs ju i så fall minst 8 Nolva plus en för varje dag.
Så det beror ju i stor grad på NÄR man kan tänka sig att problem uppstår.

Där av frågan. Hur gör ni er uppskattning?

Edit: Ett uppenbart problem för mig är att jag har god tillgång på Nolva till bra pris, men sämre åtkomst till Clomid. Så Nolva skulle jag teoretiskt kunna ha ett akutlager på 30-60 tabs och sen om gyno känns tidigt i kuren beställa in mer.
Clomid till PCT känns däremot vanskligare. Där bör jag sejfa hela lagret redan innan jag kör igång.
Har dock dålig åtkomst till det.
Senast redigerad av Akinator 2012-07-19 kl. 21:45.
Citera
2012-07-19, 22:07
Medlem
Citat:
Precis, men det är ju här det blir mer av ett teoretiskt resonemang.
Bör man ha Nolva nog för att fronta och sen ta 20mg varje dag kur ut?
På en kur på 100 dagar behövs ju i så fall minst 8 Nolva plus en för varje dag.
Så det beror ju i stor grad på NÄR man kan tänka sig att problem uppstår.

Där av frågan. Hur gör ni er uppskattning?

Edit: Ett uppenbart problem för mig är att jag har god tillgång på Nolva till bra pris, men sämre åtkomst till Clomid. Så Nolva skulle jag teoretiskt kunna ha ett akutlager på 30-60 tabs och sen om gyno känns tidigt i kuren beställa in mer.
Clomid till PCT känns däremot vanskligare. Där bör jag sejfa hela lagret redan innan jag kör igång.
Har dock dålig åtkomst till det.

Varför inte köra pct på nolva då? Slopa clomiden.
Finns en tråd här som rör pct. Även nolva vs clomid är ju en evig diskussion. Å det är högst individuellt vad man föredrar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in