Citat:
Har en kompis som drar i sig 1000 mg var 10 vecka. Han är ytters sällan över 15 nmol! Och han ligger tämligen ok på sitt shbg . Hur kan de vara så?
Har själv nyligen fått Nebio utskrivet och har den förmånen att få dosera lite som jag vill.
Själv har ja min sweetspot runt 40 nmol. Hur skulle du då dosera Nebidon ihop med galenikan eller skulle du skita i den och fortsätta på enbart Galenika ?
Ja har dessutom problem med mitt HB , och Nebidon vad jag har förstått har ingen gynnande effekt där. Tömmer mig om jag enbart cruisar 1 gång var 3 månad och har då värden runt 185
Har själv nyligen fått Nebio utskrivet och har den förmånen att få dosera lite som jag vill.
Själv har ja min sweetspot runt 40 nmol. Hur skulle du då dosera Nebidon ihop med galenikan eller skulle du skita i den och fortsätta på enbart Galenika ?
Ja har dessutom problem med mitt HB , och Nebidon vad jag har förstått har ingen gynnande effekt där. Tömmer mig om jag enbart cruisar 1 gång var 3 månad och har då värden runt 185
Ja du, nu är jag ingen professor men kan ge en hypotes.
Generna spelar viss roll på halveringstiden (t en substans som har halveringstid 10 dagar, då är det kanske egentligen 8-12 dagar beroende på person). Vissa kroppar har en tendens på att halvera snabbare än andra och vice versa. Om man väger mycket så kommer nivåerna också vara lägre på samma dos.Normalvikt och snittgener så ska man komma upp till runt 30 eller t o m 35 med en dos nebido på 1000 mg. Halveringstiden på nebido kan man räkna med är 50-130 dagar någonting, så där finns ett rätt stort spann för hur nivåerna ser ut i slutet innan ett stick. Kan säkert komma ner i 12-13 nmol/l om man har dåliga förutsättningar på ovan nämnda faktorer.
Om man har både galenika och nebido skulle jag nog bara köra på galenika för enkelhetens skull. Om man blandar skulle jag nog bara lagt kurerna "ovanpå varandra". Att tweaka doser mellan estrar för att åstadkomma jämnare nivåer kan vara väldigt svårt så oftast blir det "good enough" om man bara plussar ihop.