2016-03-09, 15:00
Medlem
CB_smokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vandrandepinnen666
Vem har pratat om bekvämare? i orala förlorar du väl runt 20-25% i upptagning?

Med inject slipper du dessutom förstagångspassagen ut i blodomloppet via levern som du inte kan komma undan när du tar det oralt. Mindre skadligt för levern alltså

Båda är c17-aa alltså passerar levern först = lika skadligt! Och vad det gäller upptagningen så är det absolut inte några 20-25% det handlar om.
Citera
2016-03-09, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CB_smoker
Båda är c17-aa alltså passerar levern först = lika skadligt! Och vad det gäller upptagningen så är det absolut inte några 20-25% det handlar om.

Det är vad jag läst. Hur många procent säger du? Läs igen om vad jag skrev om levern o inject/oral. Förstod du inte?

Kan förtydliga kanske, inject passera levern 1gång orala 2gånger.
Citera
2016-03-09, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Jag hade skrotat T3 och kört win injekt.
Varför skrota t3?
Citera
2016-03-09, 16:54
Medlem
oceanw0lfs avatar
Känner inte för att starta en ny tråd så skriver här...
Imorse vaknade jag tidigare än vanligt, käkade min frukost i vanlig ordning och gjorde mig redo för inject.
Började med att sätta 5ml i ena skinkan, aspirerade, inget blod kom, började injicera. Eftersom jag injicerar en relativt stor volym så tar det lite tid.

Efter ca halva injektionen så börjar jag kallsvettas och bli yr, hann precis få in det sista innan det blev för outhärdligt, tänkte att det måste varit någon form av sprutnoja/fobi som kickade in (konstigt nog då det aldrig brukar hända annars).
Nåväl, ingen hosta kom så jag väntade ett par minuter och laddade pump nr 2 med 4ml för att sätta i andra skinkan. Denna gång gick det injektionen smidigare och jag blev inte snurrig. Däremot kände jag 30 sekunder efter hur det börjar klia i lungorna, fått in lite olja i blodet, inga större konstigheter där, hänt flera ggr tidigare. Hostan kom som vanligt och la sig rätt snabbt.

Drog till gymmet en timme efter allt detta. Köttade på intensivt och supersettade bröst med rygg. Märkte direkt att något inte var som det ska, blev illamående och genom kallsvettig/yr rätt så omgående i passet och var tvungen att avbryta. Kändes även som att hjärtat skulle hoppa ur bröstkorgen. Märkte hur pensionärerna i gymmet kollade konstigt.

Nu har jag sovit lite men känner mig fortfarande totalt sänkt, ingen ork i kroppen och har något skumt obehag och har haft ända sedan dess.
Gick till apoteket och mätte blodtryck och fick svaret 145/80 vilket är ok. Vilopuls på 95 vilket är högt men ingen panik där.

Kände och känner fortfarande den där kittlande känslan i lungorna när jag fyller dem med luft. Riktigt obehaglig känsla.

Vad beror detta på tror ni? Vågar man sig på ett pass imorgon? Någon som känner igen sig?
Kan det ha och göra med att en del av oljan gick direkt ut i blodet och "verkade direkt"?

Ligger on på 250mg test-E, 500mg tren-E samt 500mg deca e5d + 40mg dbol ed sedan 2 veckor tillbaka.
Brukar vanligtvis sätta 5ml vid varje tillfälle men nu blev det lite front därav den stora volymen olja som injicerades.

Ber om ursäkt i förväg om inlägget ser kladdigt ut och icke välskrivet. Har som sagt dåligt med fokus just nu. Knappt så jag pallar foodpreppa får hoppas det känns bättre imorgon.

Mvh
Citera
2016-03-09, 17:34
Medlem
Hejsan! Drog igång en 100 mg EOD Testo P. Har satt 7 stick (första två var frontning) Jag har alltså kört 14 dagar totalt och under tiden har jag deffat. Tvungen att avbryta kuren pga polisiära själ. När tror ni att jag är återhämtad nog för att fortsätta min deff? Kan tilläggas att jag mår fint och sexlusten är bra! (Var 6 dagar sedan jag satt sista sticket).

Tack! !
Senast redigerad av Mannerod 2016-03-09 kl. 18:01.
Citera
2016-03-09, 18:30
Medlem
Zyrtecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Jag hade skrotat T3 och kört win injekt.

Har du inte fått bra resultat på 8v med snabb ester lär du aldrig få det. Det räcker bra.

Resultat lär du få av de flesta AAS på 8v, sen om du får det önskvärda resultat du är ute efter är en annan sak. Jag skulle ha kört minst 12-15v när jag ändå är på gång liksom
Citera
2016-03-09, 18:44
Medlem
Skallpan3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB_smoker
Varför skulle winstrol inject vara bekvämare än tabbar?

Det är bekvämare att injektera med insulinspruta istället för vanlig spruta.
Men för en del kan det vara bekvämare med injekt istället för orala då alla inte mår bra på det.

De orala tappar en del av effekten i magen dessutom, att injektera winstrol får du bättre effekt och sen slipper du onödiga påfrestningar hos levern.
Citera
2016-03-09, 19:29
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallpan3
....
De orala tappar en del av effekten i magen dessutom, att injektera winstrol får du bättre effekt och sen slipper du onödiga påfrestningar hos levern.

Fast detta stämmer väl ändå inte helt..? Preppet passerar ju ändå levern och det är väl preparatet i sig som avgör huruvida det är levertoxiskt eller ej?

För övrigt heter det injicera eller "inject". Injektera är ett bedrövligt ord..

Mvh

-SpråkPolisen
Citera
2016-03-09, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Fast detta stämmer väl ändå inte helt..? Preppet passerar ju ändå levern och det är väl preparatet i sig som avgör huruvida det är levertoxiskt eller ej?

Mvh

-SpråkPolisen

Det ska vara lika taskigt mot levern oavsett om jag fått rätt info. Det är fortfarande en 17aa väl?

Edit. Hittade faktiskt en gammal fb-tråd om just winnar.
https://www.flashback.org/t1779137p2
Inlägg 16 är ju intressant, även om det inte behandlar just det som diskuterats angående levern.
Senast redigerad av jaggillarmat 2016-03-09 kl. 20:03.
Citera
2016-03-09, 21:21
Medlem
Skallpan3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred

Mvh

-SpråkPolisen

Nu ska Dr.Skallpan här rätta till lite fel information som finns här på F12

1: Nej, läkemedel som intravenöst, intramuskulärt och subkutant passerar INTE levern, detta är alltså en av meningarna med injektioner dessutom.
Vad som händer är att fettlösningen, alltså oljan, blir mer vattenlösligt som sedan tass upp i blodet och renas av njurarna som vi då sedan kissar ut.

I ovanliga fall kan levern skicka ut enzymer i blodet som eliminerar läkemedlet i blodet, men detta är som sagt så ovanligt att man inte ens diskuterar det.

Om någon motsätter sig det, så gör det med en förklaring på hur kroppen eliminering och clearence fungerar

2. I Sverige skriver vi "Injektion", i England skriver dom "injection".

Nu kan vi på f12 vara överens om dessa två punkterna!

Puss och kram! <3
Senast redigerad av Skallpan3 2016-03-09 kl. 21:25.
Citera
2016-03-09, 21:26
Medlem
CB_smokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallpan3
Nu ska Dr.Skallpan här rätta till lite fel information som finns här på F12

1: Nej, läkemedel som intravenöst, intramuskulärt och subkutant passerar INTE levern, detta är alltså en av meningarna med injektioner dessutom.
Vad som händer är att fettlösningen, alltså oljan, blir mer vattenlösligt som sedan tass upp i blodet och renas av njurarna då vi sedan kissar ut resterna.

I ovanliga fall kan levern skicka ut enzymer i blodet som eliminerar läkemedlet i blodet, men detta är som sagt så ovanligt att man inte ens diskuterar det.

Om någon motsätter sig det, så gör det med en förklaring på hur kroppen eliminering och clearence fungerar

2. I Sverige skriver vi "Injektion", i England skriver dom "injection".

Nu kan vi på f12 vara överens om dessa två punkterna!

Puss och kram! <3

Jag verkligen inte överens om du påstår att Winstrol depot(inject) alltså inte passerar levern? Eller missförstod jag ditt svar

Har gjort tester med både inject och orala, haft samma påverkan på min lever.

https://www.steroid.com/Winstrol-Depot.php

https://thinksteroids.com/articles/winstrol-oral-vs-injectable/
Senast redigerad av CB_smoker 2016-03-09 kl. 21:30.
Citera
2016-03-09, 21:27
Bannlyst
Hallå!

Har fått 20 st Oxar, problemet är, jag kan endast bara träna 3 ggr i veckan tyvär pga massa skit. Kan jag ta dessa ändå på mina ynka 3 dagar innan träningen, 1 timma innan.

Det känns väldigt onödigt slöseri och ta dom på mina 4 st off days.
Vad tycks?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in