Citat:
Ursprungligen postat av
Anabolix
Tack!
Nu kanske jag är ute och cyklar sidledes, men kan man sätta Testo D då 500mg E7D och då egentligen istället? Fast då få exakt i sig 500mg testo i veckan.
Nja, andelen testo är olika i enanthate och decanoate.
Testosterone Base: 100mg
Testosterone Acetate: 83mg
Testosterone Propionate: 80mg
Testosterone Isocaproate: 72mg
Testosterone Enanthate : 70mg
Testosterone Cypionate : 69mg
Testosterone Phenylpropionate: 66mg
Testosterone Decanoate: 62mg
Testosterone Undecanoate: 61mg
Räkna får du göra själv.
/aKAY
Citat:
Ursprungligen postat av
NemoX
Hej!
Har en liten mer generell fundering kring preppande och planering.
Har under all tid som jag tränat försökt hålla mig till ett "lean gains" tänk. Både innan jag började kura som efter.
Tittar man på samtliga kurrapporter som finns här och på många andra ställen så har folk alltid siktet inställt på bulk eller deff.
Är det helt fel att preppa och köra kaloribalans?
Har bara två kurer i bagaget (en ot kur och en lite längre testokur) och är nöjd med resultatet på båda och har hela tiden försökt hålla en balans och få i mig lite mer protein än vanligt.
Undrar mest hur folk resonerar kring det här och hur valet görs.
Förstår att man kommer lägga på sig mer massa om man kör en bulk än kaloribalans under kur, men fettet kommer oundvikligen som man sedan måste deffa bort.
Är helt enkelt mer ute efter att ha en bra form året runt. Men är fördelarna/resultatet betydligt större att köra bulk och deff perioder än balans hela tiden?
Minns en intervju jag läste (dock inte kopplat till doping) som GSP (MMA stjärnan) gav där han tryckte mycket på fördelarna att alltid hålla samma vikt jämfört med många av hans konkurrenter som inför MMA matcher var tvungen och deffa ner sig massor för att komma till matchvikt, vilket han upplevde som ett stort minus för dem. Mest bara en anekdot, men har ändå präglat lite mitt tänk kring träning.
Finns inget som bygger bättre på kraftigt överskott, däremot så vill ju vissa öka vikten på både fett och muskler å då är det ju bulk som gäller.
Det är direkt nyttigt att bygga på balans eller straxt däröver.
Mvh
/aKAY