Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-20, 17:15
Medlem
Rhonxs avatar
Tjenare, jag har haft ett litet problem med min dator. När jag sitter och spelar så har den en tendens till att först frysa och skärmen blir svart sedan stänga av sig. Detta kan hända 3-4ggr på en kväll eller 1 gång på den vecka och alltid när det går som bäst . Jag spelar många olika spel som tex: WoW , Wc3 , Starcraft och HoN för att nämna några.

Min fråga till er är alltså vad som kan vara felet. Lägger upp lite info om min burk:
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1961187
Vad kan det vara som orsakar detta felet, Är det tempraturen i datorn?

Tack på förhand!
Citera
2011-08-20, 17:22
Medlem
Qreatures avatar
Haft samma problem flera gånger på 2 olika datorer.
Du måste antagligen byta ut en eller annan hårdvara, kan diffa lite. Pröva kolla ifall den e överhettad.
Citera
2011-08-20, 17:47
Medlem
Xenios avatar
Precis som tidigare sa så är den nog överhettad.. Fick så förut också men bytte fläktar och nu fungerar de
Får du inget felmeddelande då?
Citera
2011-08-20, 17:48
Medlem
MrOrions avatar
Kolla så att Windows inte är inställt på att starta om datorn automatiskt vid allvarliga fel. Om det inte är inställt på att starta om datorn så bör du få en bluescreen som kan ge en ledtråd till vad felet är.
Citera
2011-08-20, 17:52
Medlem
prova att installera nya drivrutiner för grafikkortet
Citera
2011-08-20, 18:18
Medlem
Rhonxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrion
Kolla så att Windows inte är inställt på att starta om datorn automatiskt vid allvarliga fel. Om det inte är inställt på att starta om datorn så bör du få en bluescreen som kan ge en ledtråd till vad felet är.

hur fixar jag det då

och drivrutinerna är uppdaterade
Citera
2011-08-20, 18:22
Medlem
Troligen ditt grafikkort som blir lite för varmt.
Citera
2011-08-20, 18:25
Medlem
Blurgarens avatar
Hade detta problem förut, men det löste sig när jag köpte en extra fläkt och monterade in på framsidan på datorn.

Nu har jag investerat i ett XFX ATI Radeon 6950 och det enda spelet som gjort att jag fått det problemet är när jag kör DoD
Citera
2011-08-20, 18:56
Medlem
MrOrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhonx
hur fixar jag det då

och drivrutinerna är uppdaterade

http://forums.techarena.in/operating-systems/1140101.htm
Citera
2011-08-20, 19:43
Medlem
Rhonxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrion
http://forums.techarena.in/operating-systems/1140101.htm

tack nu är det fixat, ser dock att under spelandet att cpun är uppe i ca 67 grader. är det en hög siffra . vet inte var den skall få plats har 5 fläktar i den dock står den i ett hörm och kanske inte får riktigt bra luftcirkulation
Citera
2011-08-21, 01:46
Medlem
X_surfers avatar
Ladda ner WhoCrashed och kolla vad den har att säga om dina problem.

Kolla även att du har senaste service-packet och dom senaste drivrutinerna installerade.

Citat:
Ursprungligen postat av Rhonx
tack nu är det fixat, ser dock att under spelandet att cpun är uppe i ca 67 grader. är det en hög siffra . vet inte var den skall få plats har 5 fläktar i den dock står den i ett hörm och kanske inte får riktigt bra luftcirkulation

En normal CPU på en stationär dator bör ligga under 70 C, så 67 C låter lite i mesta laget.

Har du kollat att det inte är massa damm i fläktarna?
Senast redigerad av X_surfer 2011-08-21 kl. 01:50.
Citera
2011-08-21, 16:46
Medlem
Rhonxs avatar
damma den för 1 vecka sedan så det tror jag inte är felet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in