2011-08-20, 15:00
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Jag hänger som bekant en del på Flashback, och är kritisk mot islamifiering, massinvandring och gängkultur. Kort sagt; jag vill absolut inte "skicka hem" alla invandrare utan jag tycker snarare att vi ska ställa högre krav, kräva att de assimileras samt bromsa inflödet, främst från MENA. MENA-invandring tycker jag vi i princip bör slopa helt, och kanske istället ge ett ökat bistånd för en liten del av den slant vi skulle spara på att minska MENA-invandring och islamifiering.

Så mina åsikter sammanfaller ganska precis med SD's.

Jag har ibland trott att jag är "extrem". Man får ju höra att SD är Rasister osv.

Därför blir man ju förvånad av att se i Mångfaldsbarometern, att jag i princip är i mittfåran. Säkert 20-30% av befolkningen hyser ännu starkare åsikter än jag.

Diskussionsunderlaget i denna tråd är alltså att vi som hänger här på Flashback och är dessa sk. mörkermän och nätrasister, egentligen hyser för svensken helt representativa åsikter. Bara att kolla i Mångfaldsbarometern. Och detta förklarar också "rasismen" i tidningarnas kommentarsfält och bloggar som det ständigt klagas på i PK-samhället. Det är INTE en liten klick som sitter och skriver som det brukar heta. Det är istället vad gememe man tycker.
Citera
2011-08-20, 15:09
Medlem
weedfields avatar
ehmm. med dina åsikter klassar man knappast dig som extrem, eller? Vettiga åsikter
Citera
2011-08-20, 15:53
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag hänger som bekant en del på Flashback, och är kritisk mot islamifiering, massinvandring och gängkultur. Kort sagt; jag vill absolut inte "skicka hem" alla invandrare utan jag tycker snarare att vi ska ställa högre krav, kräva att de assimileras samt bromsa inflödet, främst från MENA. MENA-invandring tycker jag vi i princip bör slopa helt, och kanske istället ge ett ökat bistånd för en liten del av den slant vi skulle spara på att minska MENA-invandring och islamifiering.

Så mina åsikter sammanfaller ganska precis med SD's.

Jag har ibland trott att jag är "extrem". Man får ju höra att SD är Rasister osv.

Därför blir man ju förvånad av att se i Mångfaldsbarometern, att jag i princip är i mittfåran. Säkert 20-30% av befolkningen hyser ännu starkare åsikter än jag.

Diskussionsunderlaget i denna tråd är alltså att vi som hänger här på Flashback och är dessa sk. mörkermän och nätrasister, egentligen hyser för svensken helt representativa åsikter. Bara att kolla i Mångfaldsbarometern. Och detta förklarar också "rasismen" i tidningarnas kommentarsfält och bloggar som det ständigt klagas på i PK-samhället. Det är INTE en liten klick som sitter och skriver som det brukar heta. Det är istället vad gememe man tycker.
Du är en svenskhatare.
Att assimilera dessa stora mängder negrer och araber är detsamma som utrotandet av de svenska.
Det är en klar övervikt av män bland dessa invällare vilket gör att den svenska kvinnan får mer valfrihet och den ratade svenska mannen importerar kycklingliknande gulingar från fjärran östern.

Att uppmuntra assimilering med dessa höga kvoter invällare är samma sak som att uppmuntra rasblandning.
Så kan vi inte ha det.
Assimilering var bara praktiskt möjligt för 30-40 år sen då det enbart kom in europeiska invandrare i mindre mängder än vad det kommer in utomeuropeiska idag.
Lägg ner denna utopi.
Citera
2011-08-20, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Du är en svenskhatare.
Att assimilera dessa stora mängder negrer och araber är detsamma som utrotandet av de svenska.
Det är en klar övervikt av män bland dessa invällare vilket gör att den svenska kvinnan får mer valfrihet och den ratade svenska mannen importerar kycklingliknande gulingar från fjärran östern.

Att uppmuntra assimilering med dessa höga kvoter invällare är samma sak som att uppmuntra rasblandning.
Så kan vi inte ha det.
Assimilering var bara praktiskt möjligt för 30-40 år sen då det enbart kom in europeiska invandrare i mindre mängder än vad det kommer in utomeuropeiska idag.
Lägg ner denna utopi.

Det var ord och inga visor! Jag tror inte att det är försent att assimilera de 10-20% med MENA-bakgrund som finns i Sverige idag. Men det ska krävas total assimilering. Mångkulturen ska skrotas och de som bor i Sverige ska ta seden dit de har kommit, för att använda ett ordspråk som numera knappt brukas alls i PK-media. Jag känner många totalassimilerade med mellanösternbakgrund, schyssta människor. Men det får inte förekomma något synligt muslimskt utövande.

Jag inser att på Flashback's I&I-del så är mina åsikter "för mesiga". Här finns ett flertal skribenter som står utanför t.o.m SvP och har skrivit saker som att somalier bör malas ner till djurfoder. Riktigt så tycker inte jag, om man säger så...
Citera
2011-08-20, 16:45
Medlem
Citat:
Det var ord och inga visor! Jag tror inte att det är försent att assimilera de 10-20% med MENA-bakgrund som finns i Sverige idag. Men det ska krävas total assimilering. Mångkulturen ska skrotas och de som bor i Sverige ska ta seden dit de har kommit, för att använda ett ordspråk som numera knappt brukas alls i PK-media. Jag känner många totalassimilerade med mellanösternbakgrund, schyssta människor. Men det får inte förekomma något synligt muslimskt utövande.
Med andra ord, så vill du att svenskarna skall bli uppblandade med araber och negrer. Vet du vad? Du är en lika stor fiende till folket som politikerna.
Senast redigerad av Kommunistfittan 2011-08-20 kl. 16:48.
Citera
2011-08-20, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Med andra ord, så vill du att svenskarna skall bli uppblandade med araber och negrer. Vet du vad? Du är en lika stor fiende till folket som politikerna.

Ibland förstår man varför en del kallar Flashback för extremt

Skämt åsido, diskussionen i denna tråd var ungefär mina åsikter kring dessa frågor verkar vara norm och som de flesta tycker i Sverige. Ändå har SD, som bäst representerar dessa åsikter, bara 6-7% i opinionen och beskylls regelmässigt för att vara rasister. Jag tycker dock att det ganska bra förklarar varför SD-liknande åsikter dominerar så starkt i nyheternas kommentarsfält, och i bloggar. Det är som gemene man tycker mest, helt enkelt.

(sen att jag på Flashback I&I blir angripen för att jag inte vill mala ner alla somalier till djurfoder, det är ju en annan sak..)
Citera
2011-08-20, 17:17
Medlem
kakburks avatar
Citat:

Skämt åsido, diskussionen i denna tråd var ungefär mina åsikter kring dessa frågor verkar vara norm och som de flesta tycker i Sverige. Ändå har SD, som bäst representerar dessa åsikter, bara 6-7% i opinionen och beskylls regelmässigt för att vara rasister. Jag tycker dock att det ganska bra förklarar varför SD-liknande åsikter dominerar så starkt i nyheternas kommentarsfält, och i bloggar. Det är som gemene man tycker mest, helt enkelt.

(sen att jag på Flashback I&I blir angripen för att jag inte vill mala ner alla somalier till djurfoder, det är ju en annan sak..)
Varför extremt? Stanna upp lite och tänk logiskt på saken.
Vad innebär det att frivilligt släppa in dessa mörkerfolk i våra liv och samhällen så som en jämlike med ursprungsbefolkningen vars släktled byggt upp landet och skapat dess normer?
Somalier, Negrer och araber vars barn med vita kvinnor heter Lars Ali Svensson Muhammed och Anna Gaishai Lundberg M´Boto.
Mångkulturen skulle verkligen lyckas när folket kapitulerar inför assimilationen.
Landet har ingen framtid utan den ursprungliga befolkningen så intakt som möjligt.

Sen vill jag inte mala ner somalier till djurfoder. Jag vill att de ska försvinna härifrån, sen om de blir omvandlade till djurfoder i sina soptippsländer skiter jag fullständigt i.
Citera
2011-08-20, 17:50
Medlem
Citat:

Varför slingrar du dig? Svara på den här väldigt enkla frågan: innebär din definition av assimilation att invandrarna skall bli en del av svenskarna, både kulturellt och rasligt (d.v.s., den allmänna definitionen av assimilation)?
Citera
2011-08-20, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Varför slingrar du dig? Svara på den här väldigt enkla frågan: innebär din definition av assimilation att invandrarna skall bli en del av svenskarna, både kulturellt och rasligt (d.v.s., den allmänna definitionen av assimilation)?

Vet inte vad du menar med slingrar mig men... Min definition är kulturell assimilation. Dvs invandrarna ska ta seden och leva i huvudsak som vi gör. Inga moskeer. Inga burkor eller niqab, knappt ens en schal. Bo utblandat, vara goda grannen. Heja på Sverige i landskamper. Hålla på Sverige, känna sig svenska, inte identifiera sig med sitt gamla land.

Inte raslig assimilation. Vet inte ens vad det är, hur kan någon byta ras

Sen hör det till saken att invandring från icke västerländska delar av världen bör vara relativt liten, så att Sverige även i framtiden kommer att bebos av i huvudsak nordbor.
Citera
2011-08-20, 18:40
Medlem
Heladageniskogens avatar
Det är inget folk tänker på till en början så känn dig inte dum, men det som faktiskt är det farliga och mest avskyvärda med mångkulturen är inte de effekterna den har på samhällets struktur och dess ekonomi utan effekterna på genpoolen.

Det hela svenskheten är uppbyggd kring är inte samhället utan generna. Tar man då in främmande genetik (och använder sig av exempelvis assimilation) förstörs den svenska genpoolen och med den svenskheten.

Skulle man byta ut svenskarnas kultur mot den somaliska kulturen skulle våran kultur -förutsatt att inga somaliska gener sprids- till slut ändå bli paradisiskt vacker och högstående. Skulle man däremot byta ut somaliernas kultur mot den svenska skulle kulturen bli mörkrets och djävulens kultur efter ett tag. Det är helt enkelt genetiken som formar hur länder, folk och kulturer ser ut och beter sig.

Och det behövs inte mycket alls för att förändra svenskarna genetiskt. Skulle man införa en invandringsbroms eller rent av ett stopp men ändå ha kvar alla invandrare skulle svenskarna till slut få lite samma genetiska struktur som vissa delar av Nordafrika. En blandning av ljusa människor och muskiga blattar med en djävulsk touch av negroid genetik. Detta skulle naturligtvis leda till att även samhället får samma struktur! Vill vi verkligen att Sverige skall bli som Nordafrika?

Den enda frågan som egentligen är viktig är den genetiska den sk. "rasfrågan" och den måste lösas genom att inte bara totalstoppa invandringen utan även att skicka ut alla genetiskt hotfulla invandrare från landet.

Nu vet du det!

(Håller du inte med mig nu är jag dock övertygad att om kanske ett år kommer du att hålla med mig totalt, du håller nämligen på att närma dig rasismens ljus. Inte bara du, ty en dag kommer gemene man att långsamt närma sig (det börjar redan idag med SD) samma ljus. För om vi inte når ljuset är vi fast i mörkret för evigt!)
Senast redigerad av Heladageniskogen 2011-08-20 kl. 18:51.
Citera
2011-08-20, 18:52
Medlem
Du resonerar något mer resonligt än tidigare skribenter i denna tråd, och du får ha vilken åsikt du vill och jag respekterar dig för det.

Däremot går det för mig en väldigt tydlig gräns mellan att argumentera kring Kultur, och att argumentera kring Ras/Gener. Ungefär som jag uppfattat det med politiska partier; SD=Kultur, ND+SvP=Ras/Gener. Rätt?

Visst vill jag innerst inne att Sverige ska förbli i huvudsak bebott av nordbor. Mest för att det är en del av kulturen i Sverige att vi ser i huvudsak vita och ofta blonda människor. Inte för rasen i sig, utan för att det är Sveriges kultur. Just därför har jag inte alls något emot ett visst inslag av andra folkslag, även mörkhyade. Det berikar faktiskt samhället, men bara upp till en nivå på 5-10% max.

Ungefär som jag tänker, tror jag att flertalet i Sverige tänker. Detta är SD-liknande ideer, även om de smutskastas och kallas rasister, så kommer de att öka än mer.

Den "rena rastanken", som ND och SvP står för, kan däremot aldrig någonsin bli mer än några marginella promille, och frustration på Flashback.
Citera
2011-08-20, 19:16
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Ungefär som jag uppfattat det med politiska partier; SD=Kultur, ND+SvP=Ras/Gener. Rätt?
Ja, ungefär. De flesta sverigedemokrater vet dock innerst inne att det är lite mer än kulturen som räknas, men de vågar inte ta steget helt.

Citat:
Visst vill jag innerst inne att Sverige ska förbli i huvudsak bebott av nordbor. Mest för att det är en del av kulturen i Sverige att vi ser i huvudsak vita och ofta blonda människor. Inte för rasen i sig, utan för att det är Sveriges kultur. Just därför har jag inte alls något emot ett visst inslag av andra folkslag, även mörkhyade. Det berikar faktiskt samhället, men bara upp till en nivå på 5-10% max.
Fast detta är en ohållbar tanke, dessa 5-10% kommer smyga sig in (det är nästan omöjligt att förhindra rasblandning även med hårda raslagar, folk blandar alltid om man inte separerar populationerna) i vårat genom och sedan är det; Welcome to Africa!

Sveriges kultur är helt enkelt den fysiska manifestationen av den svenska genetiken, de är för evigt sammankopplade.

Citat:
Detta är SD-liknande ideer, även om de smutskastas och kallas rasister
Det är därför SD och dylika spelar med motståndarlagets regler. Om man skaffar sig stake och vågar säga att svenskar är bättre än negrer och att vi inte borde blanda upp, så har man desarmerat 90% av deras argument. Om man däremot använder "kulturargument" och dylikt kan de komma med "rasistargument" i all evighet.

Citat:
Den "rena rastanken", som ND och SvP står för, kan däremot aldrig någonsin bli mer än några marginella promille, och frustration på Flashback.
Varför inte? Världen förändras hela tiden.
Vi måste hur som helst anamma den rena rastanken annars förintas vi, antagligen snabbt via dagens mångkultur eller långsamt via kontrollerad invandring och assimilation. Blir den rena rastanken bara några marginella promille blir det inga svenskar i framtiden helt enkelt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in