Flashback bygger pepparkakshus!
2011-08-20, 11:55
Medlem
Kopplade min laptop till tvn igår och idag har den ballat ur totalt.

Bakgrunden har blivit helt vit, det enda jag ser är muspekaren. Windowsknappen på tangentbordet fungerar inte. Funktionsknapparna för att skifta skärm på tangentbordet fungerar, men löser inte problemet. Har provat att koppla in tvn igen men där ser jag bara muspekaren, inget annat.

Förra gången jag använde extern skärm (ett par år sedan) blev datorn också lite konstig. Sedan dess har alltid skärmen blinkat till när Windows kommit igång, precis som att den testar att skicka ut signal via DVI-kontakten.

Starta i felsäkert läge går inte, får en blåskärm och sen startar den om och föreslår startreparation. Efter två startreparationer är allt dock likadant! Har gått in i BIOS och ändrat så att den endast kör ut signal på egen skärm, stod tidigare på att köra ut på extern också.

Tips någon?
Citera
2011-08-20, 12:09
Medlem
maffins avatar
Funkar det om du väljer att köra i VGA läge? ( F8 när du startar upp och välj VGA läge i menyn )
I så fall så kör du in nya drivrutiner så ska förhoppningsvis felet lösa sig.
Citera
2011-08-20, 12:24
Medlem
Provade precis, hjälper inte. Fortfarande vit bakgrund utan ikoner och endast muspekaren syns.

Inte heller felsökning från F8-menyn funkar.
Citera
2011-08-21, 11:15
Medlem
Kom precis på att boven snarare är en film jag tankade hem från piratebay samma dag som jag använde tvn som skärm. Filmen var på 200mb och bestod av ett gäng konstiga bilder och filer. Jag öppnade åtminstone en av dem.

Blir till att formatera rubbet. Tur att man gjorde backup för mindre än en vecka sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in