2008-09-22, 06:48
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frugimmel
Har fått en gammal reggae-light-dänga på hjärnan, i o m debaclet med Papa Dee. Undrar om det är något han gjort för länge sedan med Titiyo på kör, eller om jag är helt fel ute. Texten går något i stil med "please mister taxidriver, why don't you give me a ride" och det är INTE Mr Cabdriver med Lenny Kravitz. Någon som minns den här ska/reggae-bagatellen?

Phenomenon one - This is the lyrical Don

Jag var tvungen att konsultera skivhyllan för att vara helt hundra men minnet stämde. Spår nr. 5 - Mr. Taxidriver från albumet One Step Ahead (1993). Så mycket reggae tycker jag inte att det är men så är Christian Falk ju också inblandad både som upphovsman och producent. Hela albumet är rätt spretigt och ojämnt. Och visst är det Titiyo som körar

För att gå lite OT så är hela hans skivproduktion rätt deprimerande faktiskt. Svagt låtmaterial och taffligt producerat. Karln är bättre live. Men nog blev man glad av att trycka in cd'n i datorn och drömma sig tillbaka till sena tonåren med falskleg, fylla, hångel och kompisars snygga syrror

/#LOUDmouth#
Citera
2008-09-22, 10:54
Medlem
Axbrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grasen
Deep Purple - Hush kanske?
Rocklåt med lalalalalaalalaalala
http://www.youtube.com/watch?v=kCIa7lxq2cE

Glömde visst säga att det inte är deep purple med hush
Citera
2008-09-22, 12:48
Medlem
notNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Folk & Røvere - Utadæsjælopplevelse

http://www.youtube.com/watch?v=BRzbcoZpnEg

lite sen, men tack så mycket
Citera
2008-09-22, 16:11
Medlem
Soes avatar
Vad heter låten och artisten som spelas samband med Dexter reklamen på tv6?
Citera
2008-09-22, 16:36
Medlem
Soes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soe
Svensk rap låt:
handlar om en kille som blir kär i en utländsk tjej, och tjejen blir mördad(hedersmord)pga av att hon är kär och har sex med denna svenska kille.
Tjejens bror tar självmord tror ja pga allt detta..om ja inte minns fel.

all info jag har

Dags att bumpa min gamla fråga som ja fortfarande inte har hittat.
Tack på förhand!

edit: På gamla frågan..
edit2: Det är inte Medina- Förbjuden frukt!
Senast redigerad av Soe 2008-09-22 kl. 16:40.
Citera
2008-09-22, 17:54
Medlem
Hörde precis en låt som jag har hört förut men inte techno mix variant.
Iallafall så sjunger det en tjej nåt med "ele bonita"
någon som känner igen låten eller originalet?
Citera
2008-09-22, 18:14
Medlem
giggitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soe
Dags att bumpa min gamla fråga som ja fortfarande inte har hittat.
Tack på förhand!

edit: På gamla frågan..
edit2: Det är inte Medina- Förbjuden frukt!
http://www.youtube.com/watch?v=gtz2K45XzfI ?
Citera
2008-09-22, 19:02
Medlem
$100s avatar
Det här är en chansning...Den låt jag söker har jag dansat till i typ ett halvår i Egypten...Det är alltså en låt som går under kategorin negerpop, lite discomusik alltså...Men saken är den, att mitt i låten, typ, så börjar dom spela den där typiska ryska melodin som man ibland kan höra...

Är det någon som möjligen kan veta vilken låt jag pratar om?
Citera
2008-09-22, 19:33
Medlem
frugimmels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Phenomenon one - This is the lyrical Don

Jag var tvungen att konsultera skivhyllan för att vara helt hundra men minnet stämde. Spår nr. 5 - Mr. Taxidriver från albumet One Step Ahead (1993). Så mycket reggae tycker jag inte att det är men så är Christian Falk ju också inblandad både som upphovsman och producent. Hela albumet är rätt spretigt och ojämnt. Och visst är det Titiyo som körar

För att gå lite OT så är hela hans skivproduktion rätt deprimerande faktiskt. Svagt låtmaterial och taffligt producerat. Karln är bättre live. Men nog blev man glad av att trycka in cd'n i datorn och drömma sig tillbaka till sena tonåren med falskleg, fylla, hångel och kompisars snygga syrror

/#LOUDmouth#

Ah, briljant! You scratched my itch!

Lyckades leta fram den medelst albumtiteln. Nä, inte mycket reggae där, håller med, trots låtsasjamaikanskan. Vilka daterade 90-talsbreakbeats! Så tillrättalagt. Haha. Jaja, så var det då...

Parker: Tack ändå, nice try.
Citera
2008-09-22, 19:47
Medlem
Santerias avatar
Hörde en låt igår på nån random lokalradio, har googlat men hittar inget. Ganska rockig låt, sjungs av en kille. Del ur refrängen är "All of these/my frustrations..." Ordet frustration, och hela den frasen upprepas jätteofta. Sen svär han lite på slutet och låter allmänt frustrerad haha. Ring any bells?
Citera
2008-09-22, 20:14
Medlem
JollyRogerss avatar
Hörde får några månader sen en live version av In Flames - Only For The Weak i bilen på väg hem från krogen. Sångaren säger något ibörjan i stil med: "Den här låten handlar om att svika sina nära och kära. Gör aldrig det."
Vet någon var låten kommer ifrån och var man kan få tag i den? Det är viktigt att det är just denna, den enda versionen jag vill ha.
Citera
2008-09-22, 20:26
Medlem
supertomtens avatar
SF-bios öppningslåt?

Ja, ni vet säkert vilken jag menar, låten som spelas innan filmen drar igång.
Samma låt som alltid spelats.

Hur får jag tag på den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in