2008-08-14, 15:45
Medlem
Undrar vad techno låten i början av denna videon heter?
http://www.youtube.com/watch?v=kPH0WPeWT-4
Citera
2008-08-14, 18:26
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oscarericson
Låter inte som den i filmen, den verkar mycket fetare men nu har jag grunden iaf
Den låter nog lika fet utanför din skåpbil fylld med 15":are som i filmen...
Citera
2008-08-14, 18:30
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Onyx_
Undrar vad techno låten i början av denna videon heter?
http://www.youtube.com/watch?v=kPH0WPeWT-4
Förmodligen "Rock The House", "Rock Da House" eller något snarlikt... Sök på de titlarna på valfritt p2p-nätverk och tanka samtliga träffar och se om du hittar vad du söker.
Citera
2008-08-14, 20:14
Medlem
Jag söker en låt som är med i en Bonaqua-reklam, Dom sjunger nått med "Loose control" Tack på förhand !
Citera
2008-08-14, 20:24
Medlem
Syret i din grop...?

Jag söker en låt som är reggae-aktig och med refräng som lyder ungefär;
"Syret i din grop kommer från en spruta/betalar med ditt liv/ du kan inte sluta"
Kalle Baah var det de hade angett som artist när jag fann den på DC, men jag är inte säker på om det är dom som framför den. Kan någon hjälpa?
Citera
2008-08-14, 20:35
Medlem
WrongTurn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlexBert___
Jag söker en låt som är med i en Bonaqua-reklam, Dom sjunger nått med "Loose control" Tack på förhand !

Låten till BonAqua reklamen har tyvärr inget namn utan är specialskriven i Sverige för just den här reklamfilmen. Hoppas att du tycker om den!

Vänliga Hälsningar, Petra

Konsumentkontakt
Coca-Cola Drycker Sverige AB

http://reklammusik.se/?q=node/2647
Citera
2008-08-14, 21:01
Medlem
wzbzs avatar
Söker efter en HipHop-låt:

MTV spelade den idag runt 12 tiden tror jag. Det var en gammal hiphoplåt och jag minns inget av texten. Beatet var typ helt vanligt, inga konstigheter och "Refrängen" var några tjejer i kör, typ "Let's go alright" eller något.

I videon var det en kille som sjöng och en DJ. Killen såg rätt standard ut, inte så mycket bling, men han hade en keps. DJn var ganska stor och såg rätt ful ut. Hela videon var typ de två som stod på en liten scen och körde. Kameran såg väldigt gammal ut. Tänk er ett avsnitt "Våra Värsta År" och kör med slutaren (om en filmkamera har det) öppen längre.

Tusen tack till den som kan identifiera låten. Jag kan ingenting om hiphop!
Citera
2008-08-14, 21:25
Medlem
WrongTurn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wzbz
Söker efter en HipHop-låt:

MTV spelade den idag runt 12 tiden tror jag. Det var en gammal hiphoplåt och jag minns inget av texten. Beatet var typ helt vanligt, inga konstigheter och "Refrängen" var några tjejer i kör, typ "Let's go alright" eller något.

I videon var det en kille som sjöng och en DJ. Killen såg rätt standard ut, inte så mycket bling, men han hade en keps. DJn var ganska stor och såg rätt ful ut. Hela videon var typ de två som stod på en liten scen och körde. Kameran såg väldigt gammal ut. Tänk er ett avsnitt "Våra Värsta År" och kör med slutaren (om en filmkamera har det) öppen längre.

Tusen tack till den som kan identifiera låten. Jag kan ingenting om hiphop!

Du hittar den nog här:
http://www.mtv.se/mtv/?StoryId=957
Citera
2008-08-14, 21:28
Medlem
jah_man2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colacoca
Jag söker en låt som är reggae-aktig och med refräng som lyder ungefär;
"Syret i din grop kommer från en spruta/betalar med ditt liv/ du kan inte sluta"
Kalle Baah var det de hade angett som artist när jag fann den på DC, men jag är inte säker på om det är dom som framför den. Kan någon hjälpa?

Låten heter "Syret I Din Grop" och gjordes av en grupp som hette "Mooch Front".

Gruppen kom från Finspång och släppte en kassett som hette " Inna Dis Ya Time".
Citera
2008-08-14, 21:32
Medlem
Tack ska du ha jahman! Du vet inte möjligen hur/var man får tag i den, som torrent eller så?
Citera
2008-08-14, 22:58
Medlem
Hans Arnolds avatar
Jag söker en låt där första refräng-raden börjar med något snarlik stil med; "Money makes the world go around". Det är en kvinnlig artist som framför den, har inte kunnat fått tag på dennes namn. Har försökt att söka på youtube, men har bara illa nog fått upp låtar i mängder från 50 cent etc. etc.

Nu vänder jag mig till er gedigna flashbackare!

mvh. HA
Citera
2008-08-14, 23:36
Medlem
inavawetrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans Arnold
Jag söker en låt där första refräng-raden börjar med något snarlik stil med; "Money makes the world go around". Det är en kvinnlig artist som framför den, har inte kunnat fått tag på dennes namn. Har försökt att söka på youtube, men har bara illa nog fått upp låtar i mängder från 50 cent etc. etc.

Nu vänder jag mig till er gedigna flashbackare!

mvh. HA

Är det inte R.Kelly? Titta på den här texten: http://www.sing365.com/music/lyric.nsf/Money-Makes-The-World-Go-Round-lyrics-R-Kelly/3EAA9E481CF24CBA482568CA0017DE3C

Kan ju vara en kvinnlig gästartist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in