2008-05-19, 00:58
  #8689
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xamzter
Söker en låt som spelades mycket under en sommar (spelades ganska mycket efter också om jag inte minns fel).
Det är två personer som sjunger i låten, en spanjorska och en smått mörkhyad man.
Tjejen är nog inte så jättekänd men killens namn tror jag dyker upp lite här och var då han gjort egna låtar har jag för mig.

Kan inte bidra med någon fras från låten, men det jag kan göra är att beskriva musikvideon.

Musikvideon utspelar sig i spanien och börjar med att en man på en cykel cyklar ner för en gata.
I slutet av videon står tjejen och dansar på en stor och lyxig stenbalkong/platå.
En del av videon är inne på en klubb?

Lycka till med denna, mitt huvud har skruvat på sig efter allt tänkande :P


Arash (feat Rebecca) - Temptation

kan ha helt fel, men videon stämmer iaf överens med beskrivningen
Citera
2008-05-19, 01:30
  #8690
Medlem
blomans avatar
Låten som går i början av filmen "21", när credits rullar och huvudrollen cyklar. tror den är hyfsat känd för jag kände verkligen igen den. tack
Citera
2008-05-19, 01:37
  #8691
Medlem
Emokaninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloman
Låten som går i början av filmen "21", när credits rullar och huvudrollen cyklar. tror den är hyfsat känd för jag kände verkligen igen den. tack


Eftersom jag inte har sett filmen så vet jag inte, men har du kollat http://www.imdb.com/title/tt0478087/soundtrack ?
Citera
2008-05-19, 02:20
  #8692
Medlem
blomans avatar
hmm ja där var den först av alla tackar!
Citera
2008-05-19, 06:42
  #8693
Medlem
Dengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jim Divine
Letar en känd saxofonlåt (ingen sång) som ibland går på radio, typ lugna favoriter... är något stränginstrument med också tror jag, vet inte specifikt vilket...

Blir iaf ett härligt moood av den låten, så det vore najs om nån vet vilken jag menar
"Lily was here" med Dave Stewart och Candy Dulfer???
Citera
2008-05-19, 07:28
  #8694
Medlem
Eriss avatar
Jag behöver hjälp med en gammal låt (slutet av 70-talet?). Låten heter "When the moon goes down on Medina Lake, I'll be going down on you".
Artist tror jag är "Morning".
Vart kan jag få tag i den?
Citera
2008-05-19, 07:33
  #8695
Medlem
Eriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulllen
Nån som vet vad låten i nya bredbandsbolagetreklamen heter? Något med broadway sjunger dem.

Shaggy - Broadway
Citera
2008-05-19, 08:57
  #8696
Medlem
Vargen1972s avatar
Pixars BILAR

När Doc Hudson far iväg på sitt "hemliga" en-mans-race spelas en så jävla skön låt, instrumental, svängig 50/60-talsstuk.

Någon som vet vad låten heter?
Citera
2008-05-19, 10:33
  #8697
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Jag söker efter en låt i vilken en tjej sjunger, men som jag inte tror är artisten. I refrängen så sjunger hon "And a.." varpå meningen avslutas med ett gäng (4) pistolskott på första meningen, i andra meningen är det ett pistolskott och en kassaapparat som avslutar. Det är ett skönt beat, iaf.

Någon som vet?

EDIT: Jag hittade den. M.I.A. - Paper Planes
http://youtube.com/watch?v=7sei-eEjy4g
__________________
Senast redigerad av TheGoodDoctor 2008-05-19 kl. 10:39.
Citera
2008-05-19, 11:46
  #8698
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eris
Shaggy - Broadway

Nej det är Barrington Levy - Here I Come
Citera
2008-05-19, 11:54
  #8699
Medlem
Vargen1972s avatar
Ingen som vet vilken låt jag menar, eller vet vad den heter?
Citera
2008-05-19, 12:25
  #8700
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargen1972
Ingen som vet vilken låt jag menar, eller vet vad den heter?

Leta bland dom här:
http://www.imdb.com/title/tt0317219/soundtrack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in