2008-04-29, 19:35
Medlem
AmanitaMuscarias avatar
tja, någon som skulle vilja ta reda på vad denna låt heter?

http://rapidshare.com/files/111318160/10._Track_10.mp3.html
Citera
2008-04-29, 19:52
Medlem
countingcrowss avatar
Jag söker ett band från 90-talet som jag har för mig hette "The Cooks". Sångaren hade en gäll röst, rakt brunt hår som gick till kinderna och ett ganska karaktäristiskt ansikte, ganska tjocka läppar.

I musikvideon är dom också i ett kök och det springer omkring kockar runt dom/honom.

Denna låt spelades mycket på Ztv runt 96 - 97 tror jag.

Tack på förhand.
Senast redigerad av countingcrows 2008-04-29 kl. 19:55.
Citera
2008-04-29, 20:45
Medlem
serotonins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countingcrows
Jag söker ett band från 90-talet som jag har för mig hette "The Cooks". Sångaren hade en gäll röst, rakt brunt hår som gick till kinderna och ett ganska karaktäristiskt ansikte, ganska tjocka läppar.

I musikvideon är dom också i ett kök och det springer omkring kockar runt dom/honom.

Tack på förhand.

Menar du denna låten, The Kooks - Too much of nothing? Alltså inte brittiska The Kooks, utan ett svenskt one hit wonder med samma namn.
Hittade inte videon så jag vet inte om den stämmer med beskrivningen, men såhär lät den.

http://www.youtube.com/watch?v=EClZbZaot1I
Citera
2008-04-29, 20:45
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countingcrows

Tack på förhand.

Låter som det svenska bandet The Kooks, med bla någon medlem från Atomic Swing tror jag. Deras största låt hette too much of nothing och blev tom H&M reklamlåt. En mycket bra låt som jag hade glömt bort. Så även om det inte var dom du menade så får jag tacka=)
Citera
2008-04-29, 21:20
Medlem
countingcrowss avatar
[quote=serotonin]Menar du denna låten, The Kooks - Too much of nothing? Alltså inte brittiska The Kooks, utan ett svenskt one hit wonder med samma namn.
Hittade inte videon så jag vet inte om den stämmer med beskrivningen, men såhär lät den.

Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Låter som det svenska bandet The Kooks, med bla någon medlem från Atomic Swing tror jag. Deras största låt hette too much of nothing och blev tom H&M reklamlåt. En mycket bra låt som jag hade glömt bort. Så även om det inte var dom du menade så får jag tacka=)

Tack så mycket!
Citera
2008-04-29, 21:23
Medlem
C9h18o6s avatar
Hejsan!

Jag skulle villja veta några låter typ om när dom svarta var slavar å sjöng visor om hur dom skulle rymma ... dessa tycker jag är jävligt maffiga i sej... någon som vet vilken grupp (eller vad man skall kalla det)
Sen typ några gammla låtar, jag vet inte om det är country musik eller nåt...

någon som kan hjälpa mej på traven, vet inte vad man skall söka på?

mvh // c9
Citera
2008-04-29, 21:27
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C9h18o6
Hejsan!

Jag skulle villja veta några låter typ om när dom svarta var slavar å sjöng visor om hur dom skulle rymma ... dessa tycker jag är jävligt maffiga i sej... någon som vet vilken grupp (eller vad man skall kalla det)

mvh // c9

Euhm. Prova soundtracket till O brother where art thou. Mycket gammal bluegrass och sånt du letar efter tror jag. Där har du ju lite uppslag på band också.
Citera
2008-04-29, 21:41
Medlem
C9h18o6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Euhm. Prova soundtracket till O brother where art thou. Mycket gammal bluegrass och sånt du letar efter tror jag. Där har du ju lite uppslag på band också.

japp sådan jag mennar...

vad heter dessa låtar som slavarna sjunger? som visor , kanske inte klassas som musik?

tack för snabbt svar:...

mvh // c9
Citera
2008-04-29, 22:00
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
japp sådan jag mennar...

vad heter dessa låtar som slavarna sjunger? som visor , kanske inte klassas som musik?

mvh // c9

Kan Håkan Hellström kallas för musik kan nästan vad som helst kallas för musik Tror iaf att det brukar kallas chain-gang chants. Sån musik som fångarna (oftast svarta) sjöng medan de straffarbetade.
Citera
2008-04-29, 22:07
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Hejsan!

mvh // c9

Joe Hill gjorde väl sån musik? "Pie in the sky" t.ex
Citera
2008-04-29, 22:45
Medlem
Parkers avatar
Citat:
japp sådan jag mennar...

mvh // c9

Kolla efter negro spirituals.

http://en.wikipedia.org/wiki/Spiritual_(music)
Citera
2008-04-30, 00:08
Medlem
seriöst är de nån som vet vad låten heter då dom sjunger "jag hör bröllopsklockorna ringa i byn"?? har letat grymt länge efter den..
det är en manlig sångare och låten är ganska svängig.

den som hittar den är en gud.. har seriöst letat hur länge som helst!!!! blir knäpp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in