2016-08-30, 22:23
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HälsingeBocken
Är det "Moves Like Jagger" med Maroon 5 du menar?
www.youtube.com/watch?v=iEPTlhBmwRg

Det var min tanke också.
Citera
2016-08-30, 22:44
Medlem
chimpsky666s avatar
https://youtu.be/nC27ZWNorp4?t=1m54s vad heter låten?? Hittade inget i kommentarerna
Citera
2016-08-31, 11:06
Medlem
Okej, letar efter en låt som spelades under OS i pauserna nån spansk låt house med trumpet i droppet någon som vet?
Citera
2016-08-31, 15:30
Medlem
MrTanoth1995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HälsingeBocken
Är det "Moves Like Jagger" med Maroon 5 du menar?
www.youtube.com/watch?v=iEPTlhBmwRg

Nope varken den eller Edvard sharp låten.. Sorry om min beskrivning suger men har ett hjärnsläpp vet bara att de visslar lite i början, kan vara nåt svensk med.
Citera
2016-08-31, 19:28
Medlem
SwediishMatchs avatar
Vill ha namnet på låten som Saga sjöng i Idol igår. Jag har kollat på tv4 play flera gånger utan att få fram namnet. Kanske är döv...
Tackar på förhand!
Citera
2016-08-31, 19:51
Medlem
ellroys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTanoth1995
Söker en låt som spelas på radion. Har inte mycket att gå på förutom att låten är Max 5 år gammal och tror låten börjar med att dom visslar eller iaf att de visslar en del i låten. Har helt hjärnsläpp så kommer inte ihåg nånting hur de sjunger. Tacksam om nån kunde hjälpa mig på denna omöjliga beskrivning...
Peter Bjorn and John - Young Folks kanske är för gammal?
https://www.youtube.com/watch?v=iArXv64tCJA
Citera
2016-08-31, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwediishMatch
Vill ha namnet på låten som Saga sjöng i Idol igår. Jag har kollat på tv4 play flera gånger utan att få fram namnet. Kanske är döv...
Tackar på förhand!

Grade 8 av Ed Sheeran? https://www.youtube.com/watch?v=69y-ib24wG8
Citera
2016-09-01, 00:57
Medlem
MajorTomsAJunkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
Det borde du ha sagt från början. Du har faktiskt rätt i att snittet ur filmen saknas i åtminstone den långversion med given titel som auktorn själv lagt upp här, men sådant här sentimentalt mollplinkeplonk ligger det heller inte mycket av komposition bakom; det kan mycket väl vara så att just den ackordräcka som kommer i filmklippet vid 1:15 inte togs med i vad jag gissar är ett senare ihoptejpat urval (gissar igen p.g.a. dynamikskillnaden i respektive slut), gjort när folk börjat efterfråga saken i färdig låt-/notform, och först då satt under egen titel. Det är hursomhelst för mig fullständigt ointressant minutvara, men kan för dig (& andra!) vara en god idé att mejla Montes och efterfråga en Journey II: Outtracks; och det ligger i hans intresse att hörsamma den önskan, så lycka till!

Borde jag inte alls ha gjort, jag frågade vad låten hette och du svarade fel. Snarare DU som borde ha kollat upp om det som står i kommentarerna verkligen stämmer, eftersom du valde att svara på frågan. Jag försökte även nå Montes innan jag postade här men lyckades inte hitta hans kontaktuppgifter.
Citera
2016-09-01, 01:49
Medlem
Undrar vem som har spelat in följande:

https://www.youtube.com/watch?v=sMU-USNL1lk
Citera
2016-09-01, 08:22
Medlem
McCarthy01s avatar
Så var jag här igen. Den här gången söker jag en ganska tung house-låt som förmodligen är gjord mellan 1999-2000. Har inte mycket att gå på men denna ganska tuffa house-låt spelades ibland på det dåvarande P3 dans och P3 klubb med han Dernulf som programledare. Den har en häftig basgång och det är en kvinna som säger något upprepade gånger som jag inte riktigt hör eller kommer ihåg, men tippar på antingen

"Its suicide"
"Its self decided" eller
"Satisfied"

I slutet av låten förändras basgången.

Har letat som en idiot på youtube i olika house-samlingar från sent 90- tidigt 2000-tal men kan inte hitta den. Men som sagt ni som lyssnade på dåvarande P3 dans eller P3 klubb kanske kommer ihåg något.
Citera
2016-09-01, 11:38
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorTomsAJunkie
Borde jag inte alls ha gjort, jag frågade vad låten hette och du svarade fel. Snarare DU som borde ha kollat upp om det som står i kommentarerna verkligen stämmer, eftersom du valde att svara på frågan. Jag försökte även nå Montes innan jag postade här men lyckades inte hitta hans kontaktuppgifter.
Jo, det borde du visst, om du visste att svaret var ‘fel’ när upphovsmannen själv sagt vad jag endast vidarebefordrade vara rätt. Just därför borde du påpekat den saken som nu i stället jag gjorde dessutom med sannolik förklaring. Vill du ha rätt nu innebär det att du då gillrat en fälla för välvilliga, men det vore både illvilligt & fåfängt av dig. Du är snarare lättkränkt & otacksam som så många yngre, och ni kommer få stora problem när något av vikt hänger på ert samarbete. Du bör byta ton om du går vidare med Montes kontaktuppgifter som inte är svåra att finna och du slipper min hjälp med. (Men enklast är att bara ta ut plinket, det finns en hjälptråd även för det, och stycket har heller ingen form att tala om.) Fortsatt lycka till, om du vill.
Citera
2016-09-01, 16:11
Medlem
Hej. Jag letar efter en låt med mycket bas i och som låter som en tjej som stammar i början.

Vet att den går lite i baktanke om det hjälper.

Hoppas detta räcker för att någon ska förstå vad jag menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in