2021-10-20, 20:20
Medlem
knokkelmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4-4-2
Gabry Ponte, Lumix, Prezioso - Thunder? Inte en hundraprocentig match och låten suger, men det kanske är den?
Det var en bedrövlig låt, (tyvärr) inte rätt
Citera
2021-10-20, 22:36
Medlem
knokkelmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knokkelmann
En relativt ny poplåt med en kvinno/barnröst som sjunger typ 'i am the thunder' i refrängen. Möjligtvis att det är ett annat ord än thunder. Det är INTE thunder med imagine dragons.

Kom på själv. I am the Hunter var visst texten... https://open.spotify.com/track/1My0Hfu5dTCbYisBk9ZRGr?si=RAQyl6KxRGeKstHo2uA8rg&u tm_source=copy-link
Citera
2021-10-22, 20:24
Medlem
Hej alla!
Såg en låt video på tiktok på som jag tror var haval.
Han sjöng något i stilen ”du starta krig då ska jag kriga tillbaka”
I videon så satt han på bilen medans den åkte.
Låten hade ett snabbare tempo
Citera
2021-10-23, 07:55
Medlem
Fnafss avatar
Fick för många år sen höra en väldigt hemgjord låt med tillhörande lika hemgjord youtube-video om jag inte minns fel. Nu kan jag inte hitta den någonstans. Den gick typ "Eeeeemil, jag vill vara din vän. Jag vill suga din lem, och ta dig i baken där sen. Eeeeemil....". Och sen har jag för mig att en handlar en vers om att personen som sjunger skjutsat Emil med bil och att det hela slutar med att han blir tagen av i röven. Någon som känner igen detta?

När jag sjunger på den nu så tror folk att jag hittat på den själv, därför skulle vara trevligt att få bevis på att den faktiskt funnits!
Citera
2021-10-23, 08:00
Medlem
fearreapers avatar
Det är inte denna då ?

https://youtu.be/eDYrf-DvM_g

Citat:
Ursprungligen postat av Fnafs
Fick för många år sen höra en väldigt hemgjord låt med tillhörande lika hemgjord youtube-video om jag inte minns fel. Nu kan jag inte hitta den någonstans. Den gick typ "Eeeeemil, jag vill vara din vän. Jag vill suga din lem, och ta dig i baken där sen. Eeeeemil....". Och sen har jag för mig att en handlar en vers om att personen som sjunger skjutsat Emil med bil och att det hela slutar med att han blir tagen av i röven. Någon som känner igen detta?

När jag sjunger på den nu så tror folk att jag hittat på den själv, därför skulle vara trevligt att få bevis på att den faktiskt funnits!
Citera
2021-10-23, 22:18
Medlem
Embla09s avatar
Undrar om någon vet vilken låt/grupp som spelas ca 6 minuter in i Kommissarie Winter s02e02? (Serien finns på SVT Play) Har provat allehanda musikidentifieringsappar utan resultat. Pliiis! /\
Citera
2021-10-23, 22:55
Medlem
fearreapers avatar
Menar du piano snutten eller vad?

Citat:
Ursprungligen postat av Embla09
Undrar om någon vet vilken låt/grupp som spelas ca 6 minuter in i Kommissarie Winter s02e02? (Serien finns på SVT Play) Har provat allehanda musikidentifieringsappar utan resultat. Pliiis! /\
Citera
2021-10-23, 22:56
Medlem
fearreapers avatar
Sorry läste fel. Ska kika på det där.
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Menar du piano snutten eller vad?
Citera
2021-10-23, 22:58
Medlem
Hej jag har en esr worm även denna på en CD bränd från runt 2005-2006 ish. (Hittar den ej idag)
Har googlat över allt efter låten kommer ej ihåg exakt vem som gjort den eller hur den går helt med text.. (kan liksom höra melodin i huvet)

Det är en svensk hiphop låt med latin melodi typ. Har för mig låten heter aventura eller liknande men vet inte 100%. Ändå från texten jag kommer ihåg är ”låt mig komma nära dig mamacita, låt mig känna din..” sen kommer jag ej ihåg mer hah.
Mind control/minz controls eller något liknande är det första jag spontat tänker på ang artist.. hade för mog att det va en ft. Pato pooh först men hottar inget på det alls.

hittar inget svenskt på allt jag söker kan vara nån okänt som släppt som jag fått tag i random back in the day med men tänkte kolla om nån kanske känner igen det jag skriver 😂
Citera
2021-10-27, 15:34
Medlem
jesussugers avatar
Nån som är duktig på Limp Bizkit? för jag gissar att det är deras låt som spelas i bakgrunden.

Den börjar vid 0:47

https://www.youtube.com/watch?v=jihh0g_TH8E
Citera
2021-10-27, 15:36
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jempaking
Hej jag har en esr worm även denna på en CD bränd från runt 2005-2006 ish. (Hittar den ej idag)
Har googlat över allt efter låten kommer ej ihåg exakt vem som gjort den eller hur den går helt med text.. (kan liksom höra melodin i huvet)

Det är en svensk hiphop låt med latin melodi typ. Har för mig låten heter aventura eller liknande men vet inte 100%. Ändå från texten jag kommer ihåg är ”låt mig komma nära dig mamacita, låt mig känna din..” sen kommer jag ej ihåg mer hah.
Mind control/minz controls eller något liknande är det första jag spontat tänker på ang artist.. hade för mog att det va en ft. Pato pooh först men hottar inget på det alls.

hittar inget svenskt på allt jag söker kan vara nån okänt som släppt som jag fått tag i random back in the day med men tänkte kolla om nån kanske känner igen det jag skriver 😂

Kan det vara Mendez du tänker på?
Citera
2021-10-27, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Har hört en låt på gymmet ofta, (låter som en svart man) som sjunger "one love", det är upptempolåt, låter ny och modern.

Kan det vara Bob Sinclar - World Hold On?

https://www.youtube.com/watch?v=XpdpW0z9xnQ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in