2019-09-10, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
https://youtu.be/5BaThL5r0To

Haha, klämmig låt men nej. Den jag tänker på har litet lägre tempo än så och inga speedade trummaskiner.
Citera
2019-09-11, 10:07
Medlem
När jag var liten fanns det hos mina morföräldrar en LP-skiva med barnlåtar. några av dessa har fastnat i mitt huvud men jag kan för allt i världen inte hitta dem eller vad det var för artist.
Två utdrag ur texterna såsom jag kommer ihåg dem:
Låt 1 - "Klia mig på ryggen! Just där! Oj oj oj oj oj..."
Låt 2 - "Äggtoddy vill vi ha, äggtoddy som ska va, pösig vit och mumsig"
Bör vara från 70-tal

Någon som har en aning?
Citera
2019-09-11, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cryotainment
Carly Simon

Coming around again

Fast du skrev dock 'ingen lugn låt' så det vet fan..snabb cover kanske?

Tack för förslaget, men tyvärr inte denna. Refrängen börjar med "Baby I'm so in love with you" eller liknande. Låten kan inte vara mer än 2 år gammal. Kördes och körs hårt på radio.
Citera
2019-09-12, 00:30
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giotto
Tack för förslaget, men tyvärr inte denna. Refrängen börjar med "Baby I'm so in love with you" eller liknande. Låten kan inte vara mer än 2 år gammal. Kördes och körs hårt på radio.
Ariana Grande - Into You?

Förvisso inte "I'm so in love with you" men "I'm so into you". Likt nog för att vara värt ett förslag.
Citera
2019-09-12, 00:48
Medlem
Hjälp, jag är desperat! Denna låten är inte äldre än lite över ett år skulle jag tro. Den låg etta på Sverige topp 50 på Spotify i maj 2018 om jag inte minns fel. Hade den själv i min gamla playlist på Spotify, men eftersom den verkar ha raderats på Spotify så finns den inte kvar någonstans där jag lagt in den. Problemet varför jag inte kan hitta låten är följande:

Han som sjunger i låten, låter som han sjunger på något asiatiskt språk, typ kinesiska, japanska eller koreanska. Låtens titel är skriven med tecken antingen kyrilliska tecken eller någon form av asiatiska tecken. Och nej det är inte PSY som sjunger.

Det är en club-låt, spelades som sagt i Sverige mkt 2018 strax före sommaren. Någonstans i låten låter det som han sjunger "Raaah..." som ett stön och sedan kommer en drop har jag för mig. Jag har låten i huvet men går ju inte att hitta när man inte pratar eller skriver språket... Är det någon som känner igen beskrivningen och vet vart man kan hitta denna låten nu? Hade vart evigt tacksam
Citera
2019-09-12, 10:52
Medlem
Jarvsofakss avatar
Vilken låt är det som spelas i bakgrunden vid ca 06:00?

https://www.tv4play.se/program/anders-knackar-p%C3%A5/11978324

Anders knackar på del 1, säsong 2 (Peter Magnusson)
Citera
2019-09-12, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Ariana Grande - Into You?

Förvisso inte "I'm so in love with you" men "I'm so into you". Likt nog för att vara värt ett förslag.

Tack för svar, men tyvärr inte den. Blir galen.
Citera
2019-09-12, 20:25
Medlem
Okandanvandares avatar
Någon som vet vad låten som spelas i början av denna video: https://www.youtube.com/watch?v=Wm-HtcQ48_I heter?
Citera
2019-09-12, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giotto
Tack för svar, men tyvärr inte den. Blir galen.

Ed Sheeran - Best part of me
eller
Erasure - A little respect
Citera
2019-09-13, 20:48
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe318
Hittade du den? Har letat som fasen.

Yes! Ska leta på den igen åt dig, var ett tag sen jag lyssnade på den.
Citera
2019-09-13, 22:04
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe318
Hittade du den? Har letat som fasen.

Stale Mate - Jingle Punks
https://www.youtube.com/watch?v=kwgbToVZXtI
Citera
2019-09-13, 22:32
Medlem
Kupongfritts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niclas10
Hjälp, jag är desperat! Denna låten är inte äldre än lite över ett år skulle jag tro. Den låg etta på Sverige topp 50 på Spotify i maj 2018 om jag inte minns fel. Hade den själv i min gamla playlist på Spotify, men eftersom den verkar ha raderats på Spotify så finns den inte kvar någonstans där jag lagt in den. Problemet varför jag inte kan hitta låten är följande:

Han som sjunger i låten, låter som han sjunger på något asiatiskt språk, typ kinesiska, japanska eller koreanska. Låtens titel är skriven med tecken antingen kyrilliska tecken eller någon form av asiatiska tecken. Och nej det är inte PSY som sjunger.

Det är en club-låt, spelades som sagt i Sverige mkt 2018 strax före sommaren. Någonstans i låten låter det som han sjunger "Raaah..." som ett stön och sedan kommer en drop har jag för mig. Jag har låten i huvet men går ju inte att hitta när man inte pratar eller skriver språket... Är det någon som känner igen beskrivningen och vet vart man kan hitta denna låten nu? Hade vart evigt tacksam

Det finns en inställning i Spotify som man kan kryssa i. Då visas även gråade låtar som för närvarande inte går att spela. Då kanske du hittar den i någon lista igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in