2008-02-01, 05:18
  #6385
Medlem
Wantdeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightblade
Nix, inte den. Det är en kille som sjunger i den jag tänker på.

http://www.youtube.com/watch?v=qgDKtLPp46s + nån House-remix ?
Citera
2008-02-01, 06:50
  #6386
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nightblade
Letar efter en houselåt som spelas på klubbarna nu, texten går ngt i stil med "Only you" också en liten pianoslinga. Typisk houselåt med betoning på "only you".

Försökte googla på de jag kom ihåg från "texten" men no-go.

Det är nog DANNY - IF ONLY YOU (FEAT. THERESE)
Citera
2008-02-01, 13:00
  #6387
Medlem
sharkfishs avatar
Hej.
Jag skulle veta vilken låten är i den senaste(?) friendsreklamen. Ganska finstämd låt med en snubbe som sjunger i falsett när reklamen slutar.

Reklamen har massa bokstäver överallt.
Citera
2008-02-01, 13:24
  #6388
Medlem
sikkinikks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sharkfish
Hej.
Jag skulle veta vilken låten är i den senaste(?) friendsreklamen. Ganska finstämd låt med en snubbe som sjunger i falsett när reklamen slutar.

Reklamen har massa bokstäver överallt.

Det ska väl vara Peter Von Poehl - The Story Of The Impossible
Citera
2008-02-01, 14:08
  #6389
Medlem
sharkfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sikkinikk
Det ska väl vara Peter Von Poehl - The Story Of The Impossible

Jupp!
Tack så mycket för snabbt svar!
Citera
2008-02-01, 14:29
  #6390
Medlem
En låt i Prison Break. Den är i avsnitt 13, säsong 1 (S01E13 - End of the Tunnel) och börjar cirka 18:30 in i avsnittet och håller på till ca 19:10 alltså drygt 40 sek.

Någon som vet?
Citera
2008-02-01, 15:06
  #6391
Medlem
mobeuss avatar
Gammal låt

Försöker förgäves komma på namnet på en landsplåga från mitten/slutet av 80-talet. Det är lite lugn pop-disco, troligtvis amerikansk/engelsk. det är en tjej som sjunger. Den handlar om en tjej som försöker nå sin kille som är astronaut i rymden. Hon väntar på att samtalet skall kopplas upp så hon får säga hur mycket hon saknar honom. Det hela slutar med att hon inte kommer fram. En röst säger nått "Sorry, but I think we lost the connection" och hon säger något typ "I will try again next (new?) year"
Citera
2008-02-01, 15:18
  #6392
Medlem
sikkinikks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mobeus
Försöker förgäves komma på namnet på en landsplåga från mitten/slutet av 80-talet. Det är lite lugn pop-disco, troligtvis amerikansk/engelsk. det är en tjej som sjunger. Den handlar om en tjej som försöker nå sin kille som är astronaut i rymden. Hon väntar på att samtalet skall kopplas upp så hon får säga hur mycket hon saknar honom. Det hela slutar med att hon inte kommer fram. En röst säger nått "Sorry, but I think we lost the connection" och hon säger något typ "I will try again next (new?) year"

RAH Band - Clouds Across The Moon
Citera
2008-02-01, 15:28
  #6393
Medlem
jumpcuts avatar
Jag har en förfrågan om en klassisk låt, har till och med plockat ut den ur en låt så att ni kan höra vilken det är istället för att jag ska försöka förklara

http://www.nowupload.com/:Eyd

Hjälp mig, vad är det för låt?
Citera
2008-02-01, 16:01
  #6394
Medlem
Vad heter introlåten till "tredje klotet från solen"?
Citera
2008-02-01, 16:09
  #6395
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Minns en låt från 70-talet som sjöngs av en kvinna och hette 'kidnap' eller nått sånt.
Den började med en mansröst som sade:
-: 'We just kidnapped your husband. Have 100.000 dollars ready by tomorrow night or you will never see your husband alive anymore"

Sedan kom låten igång med hur hon kontaktade polisen som, har jag för mig, försäkrade henne att allt skulle gå bra.
Sista raden var ungefär:
-: They found my husband a few days later. The funeral is tomorrow"

Var en ganska cool, om än tragisk, låt.
Någon som vet något om den?

/VV
Citera
2008-02-01, 16:14
  #6396
Medlem
sikkinikks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Minns en låt från 70-talet som sjöngs av en kvinna och hette 'kidnap' eller nått sånt.
Den började med en mansröst som sade:
-: 'We just kidnapped your husband. Have 100.000 dollars ready by tomorrow night or you will never see your husband alive anymore"

Sedan kom låten igång med hur hon kontaktade polisen som, har jag för mig, försäkrade henne att allt skulle gå bra.
Sista raden var ungefär:
-: They found my husband a few days later. The funeral is tomorrow"

Var en ganska cool, om än tragisk, låt.
Någon som vet något om den?

/VV

Donna Summers - The Hostage
__________________
Senast redigerad av sikkinikk 2008-02-01 kl. 16:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in