var nyss på kanarieöarna barnen saknar en låt som clownerna spelade och alla gjorde rörelser till, Nånting med trafico patico eller nåt. Handlade om bilkörning typ. Nån som vet vad det kan vara?
Det är musik av Fanfare Ciocarlia, ett zigenskt brassband. Vet inte vad just denna låt heter, men mycket av deras musik låter så här, rytmisk och explosiv.
Tja, hörde en låt på krogen som fastnade men har inte så mycket att gå på :P i refrängen sjunger dem typ "vapiosa" eller nåt... om och om igen.. inser då jag skriver att de kan vara svårt att hjälpa.. men vore skönt att få höra den och få ut den ur huvudet.
Hörde en låt i en klädaffär som jag skulle vilja identifiera. Melodin var nästan precis som Kings of convenience - homesick. Alltså låten kändes väldigt lik men det var inte samma. Någon som vet?
Läst att just den låten ska vara väldigt lik en Simon & Garfunkel låt.
Senast redigerad av Jontelito 2008-01-31 kl. 23:11.
Letar efter en houselåt som spelas på klubbarna nu, texten går ngt i stil med "Only you" också en liten pianoslinga. Typisk houselåt med betoning på "only you".
Försökte googla på de jag kom ihåg från "texten" men no-go.
Letar efter en houselåt som spelas på klubbarna nu, texten går ngt i stil med "Only you" också en liten pianoslinga. Typisk houselåt med betoning på "only you".
Försökte googla på de jag kom ihåg från "texten" men no-go.