Söker låt där reffrängn inleds med "tack till alla bönder som odlar. Elden bränner alla töntar som golar" massor med bilder an cannabis plantor mm. någon som vet ved denna låt kan heta med artist namn gärna
Det är inte äktklassiskt men blandpastisch. ‘Ackordföljden’ är allmängods från barocken, ‘melodin’ en generisk överstämma på det, och det pianistiska i vänsterhanden hämtat från Beethoven (med avslutningen medvetet böjd åt Für Elise för att öka idiomatisk igenkänning). Närmaste kända äkta stycke är finalen ur Beethovens pianosonat 8 ‘Pathétique’: III. Rondo [Allegro].
Kommer någon ihåg en låt med en kvinnlig sångerska runt 1980-90 som bör ha haft titeln "Långt borta blir nära igen", i alla fall var det texten i refrängen. En annan textrad som jag minns är "även om ditt hav var en sjö, finns det nånting som aldrig försvann".... eller ngt i den stilen.
Minns inte vad sångerskan/bandet hette men jag tror att hon hade något med John Holm att göra.
Fastnad för musiken i promon för ufc 202, låten jag eftersöker hör man i bakrunden vid 19:10, även låten vid 19:27 in i klippet, om det inte möjligtvis kan vara samma? https://www.youtube.com/watch?v=7OkOVoP8FGo här är klippet. tack på förhand
Kommer någon ihåg en låt med en kvinnlig sångerska runt 1980-90 som bör ha haft titeln "Långt borta blir nära igen", i alla fall var det texten i refrängen. En annan textrad som jag minns är "även om ditt hav var en sjö, finns det nånting som aldrig försvann".... eller ngt i den stilen.
Minns inte vad sångerskan/bandet hette men jag tror att hon hade något med John Holm att göra.
Letar efter en gammal klassisk 90s låt som spelades mycket på mtv & ztv för många år sen...
Börjar med ett dragspel i början och så går den så i hela låten, party sång o så är dom på en båt till o från svart vitt är videon, typ sjunger lite på franska eller något annat språk!
Letar efter en gammal klassisk 90s låt som spelades mycket på mtv & ztv för många år sen...
Börjar med ett dragspel i början och så går den så i hela låten, party sång o så är dom på en båt till o från svart vitt är videon, typ sjunger lite på franska eller något annat språk!