Jo det var till hjälp, här är ju en äldre version av låten. Den version jag var ute efter dock är då alltså typ en 60-tals rockversion (gitarrsolot låter ungefär som tidig Beatles, The Big Three, den typen av gitarr-rock från 63-64, låter också lite som Jimi Hendrix när han spelade i Little Richards band 1964). Så troligtvis från åren 1962-1967 iaf.
Ursäkta den limiterade infon jag har, men!
Jag söker efter en låt, möjligtvis italiensk schlager. Lite discokänsla, låter lite som umberto tozzi.
I refrängen sjunger dom nåt som låte dadadadad vesuvio och därefter WOHOHOHO, bambambambam.
Dom kanske nt sjunger just "vesuvio" men det låter helt klart som det.
Jag kan vara helt fel ute också och att det är typ Björn Skifs som har gjort en cover eller nåt sånt.
Hörde den som hastigast på Doobidoo.
Ja, jag kollar på Doobidoo ibland! Tror de va förra lördan när Robert gustavsson va med.
SNälla hjälp, jag får frispel snart.
Ursäkta den limiterade infon jag har, men!
Jag söker efter en låt, möjligtvis italiensk schlager. Lite discokänsla, låter lite som umberto tozzi.
I refrängen sjunger dom nåt som låte dadadadad vesuvio och därefter WOHOHOHO, bambambambam.
Dom kanske nt sjunger just "vesuvio" men det låter helt klart som det.
Jag kan vara helt fel ute också och att det är typ Björn Skifs som har gjort en cover eller nåt sånt.
Hörde den som hastigast på Doobidoo.
Ja, jag kollar på Doobidoo ibland! Tror de va förra lördan när Robert gustavsson va med.
SNälla hjälp, jag får frispel snart.
Yes, där satt den! Tack! Hade inte hört den på länge, men det är en kanonlåt, konstigt att man inte hört talas om Peter Jay and The Jaywalkers förr. Hade den bara inspelad för över 20 år sedan på kassettband från radio!