Här kommer nog en svåring att knäcka!
Hörde låten på radio häromdagen, men uppfattade aldrig någon presentation av den!
Jag har ingen aning och i stort sett någonting bortsett från att det är lite av en partydänga kanske, en kvinna som sjunger och vad jag vill minnas så sjöng hon typ "...mean the world to me.... *namn* ..marry me". Namnet kan ha varit timmie/timmy/tim/timothy? Som ni märker är jag sjukt kluven kring detta! Har googlat som är dåre och gått igenom låtlistor från radio samt bläddrat runt i en uppsjö av låtar på spotify. Hjälten som fattar min dåliga förklaring och hjälper mig är jag evigt tacksam :P
Texten går så här:
in the sweet whisper
I find something true that I like
I won't stress you dear
I know that you made up your mind
pretending that nothing has changed
Hörde precis en låt som sjöngs på arabiska antar jag. I refrängen så sjöngs det i alla fall "allahu akhbar, allahu akbar". Den var ytterst trallvänlig och glad! Det var ingen dunkdunk som det finns massor av.
Jag söker efter en viss techno-låt som kom ut runt år 1996 eller 1997. Jag har helt och hållet glömt bort titeln och bandets namn.
Beskrivning:
Musiken är elektronisk och aggressiv. Jag har för mig att låten framförs av två sångerskor – en latina och en negress. Musikvideon är svartvit och utspelar sig i en exotisk miljö. De två kvinnliga artisterna står rygg mot rygg i några av musikvideons scener. I delar av låten sjunger den ena kvinnliga artisten något som låter "Ijäjijo!". Det mesta av sångtexterna är på engelska, om jag minns rätt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!