Söker en låt som spelades i morse. Tror det var på NRJ strax efter kl6 men det verkar inte stämma med deras låtlistor så då vänder jag mig hit.
Kan inte beskriva så mycket utav låten tyvärr men iaf så låter det lite som en barnkör som sjunger. Lite i stil med D.A.N.C.E av Justice. Tror att de sjunger något i stil med But I love it so eller But I love you so vid några tillfällen.
Det är stört irriterande att få en låt på huvudet utan att kunna luska ut vad den heter.
Söker efter en låt som jag hörde medans jag låg på soffan och halvsov i somras. Dom låter nästan precis som gänget som gjort "dansa pausa" låten va jävligt svängig!
Edit: tror dom uppträdde med låten live, kan ha varit TV4
Behöver hjälp med att hitta namnet på 3st kassettband som tjejen lyssnade på under 90talet.
1. Kassettband med barnvisor, låtar hon minns: Lasse liten, sov du lilla videung, här kommer kissekatten, jag lyfter ögat mot himlen, fågelungen.
2. Även denna kassettband med barnvisor: Blandat från Margaret kjellberg, t.ex. Hottentott-visan, pappas papegoja, leksaksbilen/dockan karlsson, svansen på skansen schimpansen, Klas klättermus med flera. Kan även varit med nån pippilångstrump.
3. Ljudbok: handlade om nån tomtefar, om hans nissar och hans renar. Hon minns namnet på en ren som skulle varit nån huvudperson och hette reinolf eller reinar. Fanns en tomtenisse som var "bad guy" som hette mattfransen.
Vill alltså veta om nån skulle kunna tänkas veta vad kassettbanden heter och vart man eventuellt skulle kunna få tag på dom. Svara gärna via pm.