2008-01-08, 20:20
Medlem
Wantdeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ers
Jag vet en rolig plats, ett trolleripalats...

???

Anita Hegerland - Trollkarlen Lurifix
Citera
2008-01-08, 20:24
Medlem
Stämmer! Tack så mycket!
Citera
2008-01-08, 20:51
Medlem
Johnny Blades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2
Jag vill veta vem som gjort låten i detta klipp:

http://youtube.com/watch?v=cSZvWWk0gws

Jag klippte ut den från Filmen G-Som I Gemenskap och den spelas i bakgrunden när karaktären "Robban" och hans vänner flummar runt i parken.

Låten finns inte på det officiella soundtracket(har LP'n).
Jag har pratat med Joakim Schröder,som spelade rollen som Robban och även var medproducent,men han kunde inte minnas ifall låten specialskrevs för filmen eller om dom använde en redan skriven låt.

Det låter som att låten är "svensk" eftersom jag är väl insatt i hur svensk reggae lät på den tiden men jag kan ha fel.

I vilket fall som helst är jag öppen för alla tips och jag ber er svara via PM eftersom den här tråden växer med 20 inlägg om dan och glömmer bort att kolla den.

Tack på förhand.
Jag tycker att det låter som ett proggband, typ Kebnekajse eller nåt liknande.
Citera
2008-01-08, 21:12
Medlem
jah_man2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Blade
Jag tycker att det låter som ett proggband, typ Kebnekajse eller nåt liknande.

Värt att kolla upp,ska dyka in i skivbackarna och kolla.
Citera
2008-01-08, 22:05
Medlem
Le Grills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
Har du länk till ljudklipp?

Tyvärr inte. Men vet att samma melodi spelas i The Truman Show från 1998 med Jim Carrey när han sitter i bilen på väg till jobbet, någon gång under filmens början. Alltså, det är en väldigt välkänd melodi, klassisk musik, piano, typ Mozart. Nästan alla lär känna igen den, vill bara veta namnet?
Citera
2008-01-08, 22:51
Medlem
Maackans avatar
Nån som vet låten?

Nån som vet låten som spelas på?

www.erikwoxlin.tk

Att tillägga är det en polare
Citera
2008-01-08, 22:58
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grill
Tyvärr inte. Men vet att samma melodi spelas i The Truman Show från 1998 med Jim Carrey när han sitter i bilen på väg till jobbet, någon gång under filmens början. Alltså, det är en väldigt välkänd melodi, klassisk musik, piano, typ Mozart. Nästan alla lär känna igen den, vill bara veta namnet?
OK, den enda IMDb-listade musiken till Truman Show (osedd) som är både för piano, mozartsk & välkänd är Mozart: Rondo alla Turca & Brahms' Wiegenlied/Vaggvisa/Lullaby. (Chopins Pianokonsert 1 sats 2 är varken mozartsk eller lika känd.)

Nappar det?
Citera
2008-01-08, 23:05
Medlem
slutagnälls avatar
Söker en låt med ett gitarrsolo som intro. Populär som ringsignal bland yngre ungdomar. Har aldrig hört mer än introt och gitarrsolot eftersom folk brukar svara, tyvärr, och börjar bli less. Det är ju inte så att man vill gå fram och fråga vad folk har för låt som ringsignal...

Iaf, solot låter lite spanskt, lite vemodigt, brusten kärlek typ. Ganska snabbt är det också.
Citera
2008-01-08, 23:12
Medlem
Cryxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutagnäll
Söker en låt med ett gitarrsolo som intro. Populär som ringsignal bland yngre ungdomar. Har aldrig hört mer än introt och gitarrsolot eftersom folk brukar svara, tyvärr, och börjar bli less. Det är ju inte så att man vill gå fram och fråga vad folk har för låt som ringsignal...

Iaf, solot låter lite spanskt, lite vemodigt, brusten kärlek typ. Ganska snabbt är det också.

Kanske

Plain White T's - Hey There Delilah
Citera
2008-01-09, 00:13
Medlem
slutagnälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryx
Kanske

Plain White T's - Hey There Delilah
Bra gissning ifs, men det är inte den.

Den jag söker går snabbare, och spelas mer med ackord, det är alltså inte som denna där de knäpper lite på en sträng i taget.

Och jag är inte ens säker på att det är ett intro. Men någon som har hört folk med denna som ringsignal borde veta vad jag menar.
Citera
2008-01-09, 03:58
Medlem
trallskafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maackan
Nån som vet låten som spelas på?

www.erikwoxlin.tk

Att tillägga är det en polare

Någon remix på Pandora - "Tell the World".
Citera
2008-01-09, 10:16
Medlem
Maackans avatar
Tackar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in