Citat:
Jag får panik!! Kommer inte på vad låten heter...
Det är en glam metal låt, jag trodde att det var Ratt som hade gjort den men hittar fan inte.
Melodin (inte sång men musiken) är lik refrängen (there is no escape-delen) av Queensryche's Queen of the Reich, fast med "halvstop med pukslag under "kör delen".
Det är en sångare som sjunger nåt och sedan kommer typisk 80's metal kör in, några gånger om, korta text rader.
Typ "Get out my way (hiding!), make a Life (running!)" eller nåt, inte den texten men den takten.
Nån som kan hjälpa mig?
Kan va iron maiden, ratt eller va fan som helst men nåt sånt band.
Kan det vara Metallica - Seek & Destroy du tänker på?
Jag undrar själv över en låt, eller jag minne egentligen bara videon (och tyvärr inte så mycket).
Det ska vara fyra tjejer (kvinnor?) som har läderdräkter på sig, en har en blå läderdräkt och även blått hår, den andra har en röd läderdräkt och har rött hår, sen har den tredje en svart läderdräkt och har svart hår.
Den fjärde minns jag inte vilken färg det var, kanske var vitt?
Vill få känslan av att det är rock, men det baserar jag nog mest på kläderna och att dom var ganska så sminkade, vilket alltså betyder att det kan vara vad som helst...
Vill tro att jag såg den här musikvideon, antingen på sent 90-tal eller tidigt 00-tal.
Någon som känner igen det?
Btw, är mitt första inlägg här, är lite osäker på "citat" delen, men hoppas att det blev rätt