2014-05-20, 11:41
Medlem
Vad heter låten i filmen klassfesten som spelas utav magnus uggla? Tacksam för snabba svar, det är när själva klassfesten har börjat som låten spelas.
Citera
2014-05-20, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Michal polack
Nån som kan identifiera låten i den här videon. Börjar vid 1:20
https://www.youtube.com/watch?v=TepfDKITOZ4
Någon som vet? Skulle vara tacksam om jag fick reda på namnet till den här låten.
Citera
2014-05-20, 16:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RaukFlicka
hejsan! jag vill så gärna ha tag i en svensk rapp låt.. jag kommer ihåg handlingen i texten men inte vad låten heter eller artisten.. hjälp mig snälla..

det handlar om en utländsk kille och en svensk kille som är bästa vänner. svensken blir kär och har sex med utlänningens syster.. utlänningen dödar sin syster för att hon smutsat ner familjen..

vafan heter låten.. gott beat i låten..

http://www.youtube.com/watch?v=ATeyxTbaJe0
Citera
2014-05-20, 17:23
Medlem
-Blomman-s avatar
Vad heter den här låten riktigt?!

https://www.youtube.com/watch?v=xaIPMGB8woo&list=FLy44FCcG0hM75r_DEkld47A

Grymt skön afrikansk stil.
Citera
2014-05-20, 19:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ezlo
Vad heter låten i filmen klassfesten som spelas utav magnus uggla? Tacksam för snabba svar, det är när själva klassfesten har börjat som låten spelas.

Du borde väl iaf kunnat leta upp ett klipp....

En googling sa Magnus Uggla - Vittring
Citera
2014-05-20, 20:14
Medlem
FakeItTiluMakeIts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UlfGulliver
Letar efter en låt, gissningsvis från 80 talet. Refrängen går:

"Na-na-na
Na-na-na
Oh-oh-oh"

Typisk p4-låt.

lätt va?
Chansning! https://www.youtube.com/results?search_query=Na+Na+Hey+Hey+Kiss+Him+Goodby e
Citera
2014-05-20, 22:51
Medlem
UlfGullivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FakeItTiluMakeIt
Chansning! https://www.youtube.com/results?search_query=Na+Na+Hey+Hey+Kiss+Him+Goodby e

Låten jag söker har högre tempo och en kvinnlig sångerska, kvinnan låter som hon är svart.

Refrängen:
Na-na-na (kort paus) Na-na-na (kort paus) oh-oh-oh.

Alla förslag tas tacksamt emot och innebär ett steg närmare målet, tack!
Citera
2014-05-20, 22:53
Medlem
Söker en låt där sången låter som i David Guettas "Bad". Sångtexten består av en mening och denna sjungs om och om igen låten igenom, dock hör jag tyvärr inte alls vad som sjungs. Tror låten är relativt ny och musiken skulle jag beskriva ungefär som chillstep(tror genren kallas så). Mycket vag beskrivning av låten men gör ett försök ändå.
Citera
2014-05-20, 23:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UlfGulliver
Låten jag söker har högre tempo och en kvinnlig sångerska, kvinnan låter som hon är svart.

Refrängen:
Na-na-na (kort paus) Na-na-na (kort paus) oh-oh-oh.

Alla förslag tas tacksamt emot och innebär ett steg närmare målet, tack!
Armand Van Helden - My My My
Citera
2014-05-21, 00:26
Medlem
UlfGullivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Armand Van Helden - My My My

Tack
Citera
2014-05-21, 05:38
Medlem
Jag får panik!! Kommer inte på vad låten heter...
Det är en glam metal låt, jag trodde att det var Ratt som hade gjort den men hittar fan inte.
Melodin (inte sång men musiken) är lik refrängen (there is no escape-delen) av Queensryche's Queen of the Reich, fast med "halvstop med pukslag under "kör delen".

Det är en sångare som sjunger nåt och sedan kommer typisk 80's metal kör in, några gånger om, korta text rader.

Typ "Get out my way (hiding!), make a Life (running!)" eller nåt, inte den texten men den takten.
Nån som kan hjälpa mig?

Kan va iron maiden, ratt eller va fan som helst men nåt sånt band.
Citera
2014-05-21, 09:45
Medlem
plaststols avatar
Citat:
Jag får panik!! Kommer inte på vad låten heter...
Det är en glam metal låt, jag trodde att det var Ratt som hade gjort den men hittar fan inte.
Melodin (inte sång men musiken) är lik refrängen (there is no escape-delen) av Queensryche's Queen of the Reich, fast med "halvstop med pukslag under "kör delen".

Det är en sångare som sjunger nåt och sedan kommer typisk 80's metal kör in, några gånger om, korta text rader.

Typ "Get out my way (hiding!), make a Life (running!)" eller nåt, inte den texten men den takten.
Nån som kan hjälpa mig?

Kan va iron maiden, ratt eller va fan som helst men nåt sånt band.

Kan det vara Metallica - Seek & Destroy du tänker på?

Jag undrar själv över en låt, eller jag minne egentligen bara videon (och tyvärr inte så mycket).
Det ska vara fyra tjejer (kvinnor?) som har läderdräkter på sig, en har en blå läderdräkt och även blått hår, den andra har en röd läderdräkt och har rött hår, sen har den tredje en svart läderdräkt och har svart hår.
Den fjärde minns jag inte vilken färg det var, kanske var vitt?

Vill få känslan av att det är rock, men det baserar jag nog mest på kläderna och att dom var ganska så sminkade, vilket alltså betyder att det kan vara vad som helst...

Vill tro att jag såg den här musikvideon, antingen på sent 90-tal eller tidigt 00-tal.

Någon som känner igen det?

Btw, är mitt första inlägg här, är lite osäker på "citat" delen, men hoppas att det blev rätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in