2013-01-26, 12:43
Medlem
Hallå!
Jag söker en house låt, jag skulle tro att Eminems låt Purple Pills har samplat saxofonen (eller vad det är?)ifrån denna låt, eller om de båda samplat ifrån samma original låt..

Hur som så går i stort sett hela låten som just saxofonen i purple pills. Jag tror att i videon så är de på en strand..

Låten kan nog vara ifrån runt 2002-2005, chansar jag på.

tack på förhand
Citera
2013-01-26, 13:24
Medlem
Hej jag söker en houselåt som jag skulle tippa är ca 1 år gammal. Den blev aldrig riktigt poppis men hörde den i vissa dj spelningar ibland. minns inte riktigt hur beatet går men innan varje drop sjöng en röst "Beem me up scotty!" (obs, inte nicki minajs skitlåt med den titeln)
Citera
2013-01-26, 13:58
Medlem
cc_zeros avatar
Letar efter en låt som jag hört på gymmet några gånger nu.

Jag antar att den är ganska känd, och antagligen gjord av någon stor popartist.

Refrängen går typ "Pretty little girls [någontingnågonting]" och har den sjukaste basen jag hört på länge. Typ mitt i låten pausat och man får höra några bimbos snacka skit om några andra brudar eller något.

Googlat helt utan resultat, så tänkte krypa till korset & fråga efter hjälp här.

Senast redigerad av cc_zero 2013-01-26 kl. 14:11.
Citera
2013-01-26, 15:19
Medlem
Vad heter den moderna låten som har samma melodi som denna Ballad?

http://www.youtube.com/watch?v=dZdWpjHlXPo

Den ska inte vara på svenska, men melodin är lik någon av d nyare låtarna som har spelats idag
Citera
2013-01-26, 15:40
Medlem
CrazyCatWomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dowhatisay
Hallå!
Jag söker en house låt, jag skulle tro att Eminems låt Purple Pills har samplat saxofonen (eller vad det är?)ifrån denna låt, eller om de båda samplat ifrån samma original låt..

Hur som så går i stort sett hela låten som just saxofonen i purple pills. Jag tror att i videon så är de på en strand..

Låten kan nog vara ifrån runt 2002-2005, chansar jag på.

tack på förhand

Destination Calabria?
Citera
2013-01-26, 15:43
Medlem
Jag har lyssnat en del på radio 107,5 på sistone och det är en låt med en kvinnlig artist som sjunger något i stil med "Party in new york, party in a lake" Jag tror texten går så men jag kan ha även helt fel.blir så irriterad då jag inte kommer på vad den heter. Jag tror den är relativit ny dessutom då de nyligen börjat spelats på krogarna och radiostationerna här runt om kring.

Mvh
Citera
2013-01-26, 17:47
Medlem
Tja!

Letar efter en houselåt som jag hörde på krogen igår. Himla mycket gitarr i låten, eller kanske en bas, ifall rätt så mörkt(djupt) riff i den, svårt att förklara, kommer inte ihåg någon text.

Hoppas det räcker för någon att hitta den
Citera
2013-01-26, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyCatWoman
Destination Calabria?
Nej det var inte den, men den hjälpte mig att hitta den jag var ute efter
Drunken Monkey - E

fet låt

http://www.youtube.com/watch?v=AjiR9QxdXMY
Senast redigerad av dowhatisay 2013-01-26 kl. 19:10.
Citera
2013-01-26, 19:58
Medlem
Pumbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virre-vr6
Jag har lyssnat en del på radio 107,5 på sistone och det är en låt med en kvinnlig artist som sjunger något i stil med "Party in new york, party in a lake" Jag tror texten går så men jag kan ha även helt fel.blir så irriterad då jag inte kommer på vad den heter. Jag tror den är relativit ny dessutom då de nyligen börjat spelats på krogarna och radiostationerna här runt om kring.

Mvh
Felix Zaltaio & Lindh Van Berg - New York To L.A.?
Citera
2013-01-26, 20:02
Medlem
papa_smurfs avatar
Tjo

Letar efter en åt, en kille sjunger typ tic toc/ tic tack i början. Är med på någon absolut music/hits platta men kommer inte på vad den heter nu, är typ festmusik med rätt bra drag i.
Citera
2013-01-26, 20:03
Medlem
potatisbondes avatar
Hej, jag undrar vad låten i den senaste volvoreklamen heter? Det är en kille som sjunger på svenska.
Tacksam för svar
Citera
2013-01-26, 20:07
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av potatisbonde
Hej, jag undrar vad låten i den senaste volvoreklamen heter? Det är en kille som sjunger på svenska.
Tacksam för svar

Mando Diao - Strövtåg i hembygden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in