2012-01-12, 21:15
Medlem
ekkers avatar
Va inget, min låt jag letade efter stod som titel LOL
Citera
2012-01-12, 21:16
Medlem
gorgonzolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyCatWoman
Ok, långskott och språket är portugisiska:
Maskinen-Dansa med vapen

Yes, långskott men rätt beskrivningen var ändå rätt ok
Citera
2012-01-12, 21:34
Medlem
Henrik-Heinrichs avatar
Vad är det för låt 1 timme och 4 minuter in i detta klippet? Direkt efter Zeppelin-snubben valt Ola så börjar en låt, känner igen den som fan men kan inte komma på va den heter!
http://www.tv4play.se/noje/the_voice_sverige?title=the_voice_sverige_del_2&vi deoid=2133177
Citera
2012-01-12, 21:39
Medlem
BigBadClowns avatar
Hej! Söker två låtar:

Den första är från en reklam som går på TV just nu och texten går ungefär såhär: "Sail away, to hide from Mr. Trouble, let it go, we can't lose it all" - Man som sjunger och låten går ganska långsamt.

Andra låten är en med lite mer tempo i: När man hör låten tänker man ungefär på irländsk rock och kanske även på Jackass (programmet), det är banjo som spela snabbt i början för att sedan övergå till gitarr och trummor.

Tack på förhand!
Citera
2012-01-12, 21:46
Medlem
Någon som vet vilken låt som spelas 0:17 - 0:50?

Det kan vara så att det är en liten blandning av låtar, men skulle va kul att veta vilka i så fall. Skulle vara väldigt tacksam för svar, letat som bara den!
MVH
Citera
2012-01-12, 21:53
Medlem
Dohasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zickan_
Är det den: http://www.youtube.com/watch?v=hqIuLJ5_D8Y ?

Firar 1000 inlägg!

Nej den jag snackar om liknar deadmau5 stil. Den kom hela tiden under december.
Citera
2012-01-12, 22:11
Medlem
Parkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartgryning
Söker en grupp och en låt, vet inte namnet på någon av dom.

Såg videon på voxtop 1996 (plus minus ett år) där större delen utspelade sig i en berg och dalbana. Det är en grupp från sverige som spelar musik av det hårdare slaget. Namn som kommer till minnet när jag tänker på dom är Dismember men det är troligen fel. Tror dom har gjort ett album eller en låt som heter något med "humhum" blues.

Svaret har dröjt ett år...

Bandet är med största säkerhet Entombed.
Citera
2012-01-12, 23:23
Medlem
Tjenare blir galen hör en låte heal tiden på bandit det är en tjej som sjunger och refrängen börjar med like a dream like a dream har sökt överallt men den verkar inte existera? Efter refrängen är det ett scream är det nån som känner igen så skicka en länk till youtube!
Citera
2012-01-12, 23:32
Medlem
knivsmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p0ch3
Tjenare blir galen hör en låte heal tiden på bandit det är en tjej som sjunger och refrängen börjar med like a dream like a dream har sökt överallt men den verkar inte existera? Efter refrängen är det ett scream är det nån som känner igen så skicka en länk till youtube!

Inte denna då?
"Like a sign, like a dream"
http://www.youtube.com/watch?v=NtjZPdqgKxE
Citera
2012-01-12, 23:50
Medlem
Armons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poskharen
Någon som vet vilken låt som spelas 0:17 - 0:50?

Det kan vara så att det är en liten blandning av låtar, men skulle va kul att veta vilka i så fall. Skulle vara väldigt tacksam för svar, letat som bara den!
MVH

En länk skulle nog underlätta.
Citera
2012-01-13, 00:23
Medlem
PatrickB8mans avatar
Söker en grupp/band som spelar instrumental melodisk gitarr rock musik.

Det låter aggressivt uptempo och samtidigt glatt iom pizzicato stråkarna

Har hört flera låtar av denna grupp på radio för 10-15 år sedan.

Det som är speciellt är att de har pizzicato stråkar tillsammans med elgitarrer som spelar melodisk rock.

Låter som 60-70 tals musik

Instrument Bas, gitarr. trummor och stråkar !

Låter som en blandning av The Spotnicks Dick Dale och Duane Eddy
Senast redigerad av PatrickB8man 2012-01-13 kl. 01:04.
Citera
2012-01-13, 01:19
Medlem
JeanRaphaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeanRaphael
För några veckor sedan såg jag en musikvideo på VH1 med en grupp/låt som jag glömt namnet på, men gärna skulle ta reda på.

Jag kollade upp bandet efteråt och dom är brittiska, vad jag minns.

Musiken i låten är elektronisk med inslag av funk och disco, skulle man kunna säga.

I musikvideon så går en (snygg) ganska lättklädd tjej runt på trottoaren i en miljö som ser ut att vara Los Angeles eller Miami och hennes hals förvrids och förlängs på alla möjliga konstiga sätt, hastigt och i bland i takt med en återkommande syntslinga.

Sångaren har en TV-apparat som huvud och på skärmen ser man ibland hans ansikte som sjunger med i låten och varje gång han närmar sig tjejen så typ slår hon iväg honom så han flyger åt helvete.

Någon som vet vad jag pratar om?

Kan tillägga att melodin är ganska glad och sångaren, med TV-apparat som huvud, dansar och flänger runt på ett väldigt otympligt sätt genom hela videon.

Fan, NÅGON måste ju veta vad jag pratar om!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in