2012-10-16, 18:11
Medlem
Skid-masks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jolindbe
Det står ju i klippets beskrivning, det är väl den här: http://www.youtube.com/watch?v=ifxjept6dTU

Nej det är inte den, det är låten som spelas i slutet.
Citera
2012-10-16, 18:15
Medlem
Hörde en svensk house låt på radion idag (egentligen inte 100% house) , det var lite rockiga trummor i den också. Var en tjej som sjöng lite i den. Kan ha varit något med (fortsätter och du säger inte till till till till, du kan gå gå gå bla bla).

Känns som den är rätt ny och väldigt trendig (en sån låt som gubben i lådan, dansa pausa och flytta på dig)., . Möjlig musik på nattklubb. Skulle bli väldigt glad om någon känner igen låten i beskrivningen och kan säga vad den heter!
Citera
2012-10-16, 18:44
Medlem
FetaGretas avatar
Shit alltså! Jag har tänkt på en artist hela dagen och vet inte vad hon heter eller vad låten heter och jag minns inte längre hur den går. Kan bara komma ihåg videon lite sådär. Står helt still i huvudet!

Anyway: Lite ledtrådar dock: Kvinnlig "svensk" artist på typ 80/90-tal. Hon var mörk tror jag...
Gjorde en one hit wonder, började knarka och dog av en överdos.
Ska tydligen också finnas en video där hon sjunger sin hitlåt för några kronor hög som ett hus...

Det var typ det.

Någon som vet vem jag tänker på?
Citera
2012-10-16, 18:52
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetaGreta
Shit alltså! Jag har tänkt på en artist hela dagen och vet inte vad hon heter eller vad låten heter och jag minns inte längre hur den går. Kan bara komma ihåg videon lite sådär. Står helt still i huvudet!

Anyway: Lite ledtrådar dock: Kvinnlig "svensk" artist på typ 80/90-tal. Hon var mörk tror jag...
Gjorde en one hit wonder, började knarka och dog av en överdos.
Ska tydligen också finnas en video där hon sjunger sin hitlåt för några kronor hög som ett hus...

Det var typ det.

Någon som vet vem jag tänker på?

Leila K? Men hon är inte död.
Citera
2012-10-16, 18:58
Medlem
FetaGretas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Leila K? Men hon är inte död.

Det var det ja! Tack!
Nej hon kanske lever fortfarande och det kan också vara så att en sådan video inte existerar utan i själva verket är ett gammalt gammalt FB-inlägg från 2006/7 som jag partiellt minns...
Men stort tack DelGriffith!
Citera
2012-10-16, 19:04
Medlem
Söker en låt, Tjej som sjunger...

ja några år gammal
videonser jag hur hon går in i restaurangen, ser sin pojkvän sitta med en kvinna vid ett bord, han ser henne och hon går utåt, han går efter och försöker ringa och komma ifatt henne, hon är ledsen och arg i hissen, väl när de möts är hon förbannad och så visar det sig att det inte va som hon trodde och de kysser varandra.. right now hör jag i huvudet med hes röst..
Citera
2012-10-16, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ndrangheta
I the shield, säsong 6 avsnitt 4 "the new guy"
Så hör man en hiphoplåt mellan 27.49-28.05 från en bil med ett lik på motorhuven innan den svarta polisen stänger av bilstereon.
De sjunger något i stil med "we, hustlas gangstas menace to society".
Vet någon vad låten heter och vem artisten är?

nån som vet?
Citera
2012-10-16, 21:22
Medlem
Blockchoklads avatar
4:30 http://www.svtplay.se/video/351216/del-8-av-8

Nästan säker på att det är från Inception men hittar den inte i soundtracket. Någon som vet?
Citera
2012-10-17, 00:46
Medlem
Katla.s avatar
Here goes:
Hörde en låt när jag var och tränade senast. Har identifierat refrängen från Milkshake (den Kelis sjunger) men naturligtvis är det ju inte den låten utan någon form av remix eller mash-up, kanske. Det enda jag minns är att det lät upprepade gånger som något som påminde som sirener...

Det här var väl inte den bästa beskrivningen, men mirakel har ju skett förr!
Citera
2012-10-17, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 421
Vad heter den här låten?

http://www.youtube.com/watch?v=xIQAbrLWIWg

Bump
Citera
2012-10-17, 18:22
Bannlyst
Tjena, Det här kommer antagligen låta jävligt långsökt men har sökt som en dåre efter denna låt.
Som jag minns det så lät det som typ AZ, Refrängen gick något i stilen med: Yo my brotha from anotha, Brotha from another mother, Yo ma brotha" (Lite boom bap sound typ.) Ja, Jag vet det låter knappt som ett seriöst inlägg, Men om någon nu skulle ha en aning vad låten/artisten heter så skulle jag uppskatta ett PM med infon!

Peace.
Citera
2012-10-17, 20:48
Medlem
roccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blockchoklad
4:30 http://www.svtplay.se/video/351216/del-8-av-8

Nästan säker på att det är från Inception men hittar den inte i soundtracket. Någon som vet?

Det där bör vara ledmotivet från The Dark knight, också av Hans Zimmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in